Tips på bra spinnspön 8-9 fots för gummibeten och tailbeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra spinnspön 8-9 fots för gummibeten och tailbeten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på bra spinnspön 8-9 fots för gummibeten och tailbeten

    Har ni några bra tips på ett bra spinnspö för stora gummibeten och tailbeten som är mellan 8-9 fot och kan kasta drag upp till 120-160 gram ungefär, kan tänka mig att max betala runt 2500 kr. Jag vet att Svartzonker 8,6 fots spöet är grymt men jag har tyvärr redan 7 fotaren i den serien. Så tipsa gärna om ett spö som borde passa

  • #2
    Inte riktigt 8fot men Roots 7,9e har fått väldigt bra kritik, mitt känns grymt bra ur torrfiskesynpunkt men har inte kört skarpt ännu.

    Kommentera


    • #3
      Savagear MPP 9' upp till 180gram kanske vore något. Har viftat med mitt på gräsmattan och kommer troligtvis att få komma ut och testa det i morgon...

      Kommentera


      • #4
        För att skilja ordentligt från din 7fotare skulle jag köra på Roots spöet i 9fot. Det är klassat till 150g och är verkligen asskönt att fånga fisk med

        Kommentera


        • #5
          Har ett bft rugen 8,6´ , 50-220g till salu. gött och rejält spö för stora gummibeten. Pm:a mig om du är intresserad!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Kakjak Visa inlägg
            För att skilja ordentligt från din 7fotare skulle jag köra på Roots spöet i 9fot. Det är klassat till 150g och är verkligen asskönt att fånga fisk med
            Vilka vikter tycker du är bekvämt att kasta med spöt, vart är sweetspot alltså?
            Är ute efter ett spinnspö där majoriteten utav betena kommer att ligga på 90-120g.

            Någon som kan jämföra detta mot det äldre och billigare Strike Giant?

            Borde man satsa för 7,9an - 170 gram istället för dessa betesvikter?

            Kommentera


            • #7
              Nae men köp ett abu veritas 8,6fot 40-100g istället så kan du berätta för mej om det är värt att köpa sen:-D

              Kommentera


              • #8
                svartzonker 8,6 ft kan jag rekommendera iaf då jag själv kör det spöt till 90% av mitt fiske

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 672 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 334 svar
                266 231 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
                15 svar
                2 330 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Fisketrassel  
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                882 svar
                141 847 visningar
                16 gillar
                Senaste inlägg Kulfisk
                av Kulfisk
                 
                Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                1 046 svar
                196 179 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Villespinn91  
                Arbetar...
                X