Lillöring & Viking Herring i 7gr - var hitta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lillöring & Viking Herring i 7gr - var hitta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lillöring & Viking Herring i 7gr - var hitta?

Hej,

Jag är på jakt efter Lillöring och Viking Herring i 7gr modellerna men har problem att hitta dessa?
    Har sökt på olika shoppar men hittar nästan bara 10gr och uppåt.

Det optimala är att jag hittar båda modellerna i samma shop...

Tack för tips!

Har en polare som också letat efter viking herring i 7g, tror han spenderat runt 20timmar på internet på olika sidor... Inget framsteg, de stod någonstans att dem har sluta tillverka dem... Precis som witch (Häxan) i 12g eller vilken vikt de nu vart.

Jag tycker ändå att de borde finnas någon... Liten hemlig sida som har några inne... Jag menar, är ALLA slut måste dem vara ganska eftertraktade? Så varför inte börja göra fler, de kännar ju på de...

Lillöringen 7g har jag sett i en affär i ett ganska litet samhälle, inte för att de hjälper... Men de bevisar att lillöringarna i alla fall finns kvar i 7g!
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Tyvärr ska det ju vara tillverkningsstopp på Viking Herring, vilket jag tycker är förbannat tråkigt. Detta drag har mig varit trogen i 20år. Kan det möjligtvis vara samma tillverkade på Lillöringen, och att det därmed påverkar sortimentet på Lillöringen också!?. Jag vart runt i flera butiker i hop om att hitta mina favoriter inför HÖ fisket, men 7-12g sortimentet är minimalt, man får ha ren tur om det finns kvar några ex i butikerna

Kommentera

Nu vet jag inte vilket fiske du utövar med Viking Herring, men med tanke på vad jag jag skrev tidigare om Viking Herring, så gick jag över till Hansen Skipper, som jag varmt kan rekommendera, grym gång. Det har gett lika bra utdelning, om inte bättre än Viking Herring. Utbudet på detta drag är riktigt bra, och finns i vikterna 7g uppåt.

Kommentera

Lillöringen i sju gram har väl inte tillverkats på ganska länge? Känns som att det var ett bra tag sen den fanns med i Napp och Nytt.

Antagligen får du kolla på begagnat (tradera) om du ska hitta nåt. Skeddrag blir ju knappast utslitna, så det bör ju funka lika bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundh82 Visa inlägg
            Nu vet jag inte vilket fiske du utövar med Viking Herring, men med tanke på vad jag jag skrev tidigare om Viking Herring, så gick jag över till Hansen Skipper, som jag varmt kan rekommendera, grym gång. Det har gett lika bra utdelning, om inte bättre än Viking Herring. Utbudet på detta drag är riktigt bra, och finns i vikterna 7g uppåt.
            Nu menar du väll Hansen stripper?

Viking herring har kommit med nya färger, så helt sluta tillverka dem ska dem icke. Bara den "gamla modellen"

Kommentera

Är det någon speciell färg du letar efter?

Kommentera

Det var mycket trevlig läsning, då kan jag fylla ut min HÖ låda med mer onödigt godis. Självklart menade jag Stripper :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundh82 Visa inlägg
                  Det var mycket trevlig läsning, då kan jag fylla ut min HÖ låda med mer onödigt godis. Självklart menade jag Stripper :P
                  Haha, ja jag tänkte väll. Trodde jag hade missat något drag av min favorit skeddrags tillverkare, hansen. De gör inge fel, förutom deras lotus... Hur fan tänkte de där... Min slår en snara runt sig själv hela tiden å fastnar i "taggarna" haha!

Hansen stripper finns också i 4g, köpte en i rosa... Abborrarna älskar den, köpte mest den på skoj.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 718 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04