Doft & smak på betena, funkar det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Doft & smak på betena, funkar det?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Doft & smak på betena, funkar det?

Såg annonsen på tradera och har precis som er andra, sett burkarna i butikerna. Har dock ej provat själv men är nyfiken.

Kan detta verkligen göra nån större skillnad? Tillverkarna måste iallafall testat en hel del innan de kunde sätta gädd- eller göslabel på burkarna... Det borde funka även på wobblers men det kanske rinner av/försvinner så fort den landar i vattnet?

Jag vet inte vad jag ska tro men ni som testat kan väl komma in med era åsikter och göra denna tråd intressant med både positiva och negativa synpunkter.

Här är länken för er som undrar vad jag menar: http://www.tradera.com/auction/aucti...x?aid=17930599

Slaka linor.
    ------------------------------------
    Fiskelycka till er alla!

Ursprungligen postat av Seanmike
    Såg annonsen på tradera och har precis som er andra, sett burkarna i butikerna. Har dock ej provat själv men är nyfiken.

Kan detta verkligen göra nån större skillnad? Tillverkarna måste iallafall testat en hel del innan de kunde sätta gädd- eller göslabel på burkarna... Det borde funka även på wobblers men det kanske rinner av/försvinner så fort den landar i vattnet?

Jag vet inte vad jag ska tro men ni som testat kan väl komma in med era åsikter och göra denna tråd intressant med både positiva och negativa synpunkter.

Här är länken för er som undrar vad jag menar: http://www.tradera.com/auction/aucti...x?aid=17930599

Slaka linor.

Har hört att det används flitigt hos europeiska fiskare(och fungerar), om det stämmer vågar jag dock inte svära på...
    sigpic

Kommentera

En liten varning bara:

Den där boosten luktar EXTREMT starkt och EXTREMT illa.
      Det stinker gammal kroppsöppning om burken redan innan den är öppnad och den måste sedan förvaras i en 100% lufttät burk för att inte stinka ner väskor, lägenheter och dylikt. Om den fungerar vet jag inte, jag har inte provat den så mycket.

Kommentera

smak- och doftbeten

Jag har nyligen testat en burk konstgjord mask (Berkleys) utan någon som helst framgång. Abborrarna visade inget -eller ytterst lite- intresse.
        Burken är nu kastad pga att innehållet luktade så djävligt...

Kommentera

Kan bara säga så här: Fiskar reagerar på dofter, inget snack om saken...!

Kommentera

Ursprungligen postat av Lajodi
            Jag har nyligen testat en burk konstgjord mask (Berkleys) utan någon som helst framgång. Abborrarna visade inget -eller ytterst lite- intresse.
            Burken är nu kastad pga att innehållet luktade så djävligt...
            Dumt gjort, kapa av huvudet och du har en toppenjigg. Kan t.o.m ställas på jigghuudet i strömmade vatten och stjärten dansar vilt iaf

Att sedan Powerbait är en annan sak, en död mask är det ju för övrigt ingen som ensa funderar att fiska med, ellerhur? En jigg rör ju sig och utlöser ju därmed hugg.
            sigpic

Kommentera

Har kört med Berkleys doftjiggar i flera år, håller dom som mina favoriter alla kategorier... Doft är viktigt, kan vara hela skillnaden mellan fiasko o succé. Pratar nu enbart abborr- och gösjiggning.
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40