Vad klassas som "tungt jerkfiske"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad klassas som "tungt jerkfiske"?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Click image for larger version

Name:	WP_20140413_002.jpg
Views:	1
Size:	403,9 KB
ID:	1773130Click image for larger version

Name:	WP_20140413_001.jpg
Views:	1
Size:	397,1 KB
ID:	1773131

Trimbar

Kommentera

uhhh najs vev. hemmagjord?

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
        uhhh najs vev. hemmagjord?
        Ja.46mm variant.Och nej,har inga fler just nu

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
          halva sanningar vet jag inte.
          jag la bara fram vad han sa till mig personligen på sportfiskemässan.
          att det är en rulle vars uppbyggnad är lite tvivelaktig. och att dom rear ut dom för dom vill inte ha dom i lager då dom tydligen krånglar mycket. skapar väll mycket problem med garanti returer och sånt förmodar jag.
          Ok sorry ser nu att du skrev det, jag tog felaktigt dina ord som komna från youtube filmen med honom. SORRY för det
          Jo det att den krånglar mycket är från första serien som hade obelagd axel som tydligen ville skära i pinjongen.

TS frågade om Predatorn va bra till tungt fiske och svaret är JA. Men han missar möjligheten att trimma och det finns andra bra rullar att välja på. Men som du säger Gös ingvar dom reas ofta ut. Kan man få en Predator till bra pris på rea och INTE har trim-önskan. KÖP

Ska man ta en rulle som kanske bäst alla kategorier (kastlängd, stabilitet, trimbarhet, styrka mm) så blir det ju rocketen. Men jag tycker min predator är både stabilare och lite råare i gången än rocketen vilket jag gillar till tungt fiske.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
            Ok sorry ser nu att du skrev det, jag tog felaktigt dina ord som komna från youtube filmen med honom. SORRY för det
            Jo det att den krånglar mycket är från första serien som hade obelagd axel som tydligen ville skära i pinjongen.

TS frågade om Predatorn va bra till tungt fiske och svaret är JA. Men han missar möjligheten att trimma och det finns andra bra rullar att välja på. Men som du säger Gös ingvar dom reas ofta ut. Kan man få en Predator till bra pris på rea och INTE har trim-önskan. KÖP

Ska man ta en rulle som kanske bäst alla kategorier (kastlängd, stabilitet, trimbarhet, styrka mm) så blir det ju rocketen. Men jag tycker min predator är både stabilare och lite råare i gången än rocketen vilket jag gillar till tungt fiske.
            och ej att glömma är ju det faktum att predatorn har den absolut skönaste original veven. 45mm tycker jag personligen är riktigt skönt till det lite tyngre fisket.
            satte en 45mm enkel vev på min VC som jag har till tung spinn. och en 35mm enkel vev på min rocket special som jag har till jerk. och jag kör jerkar upp till ca 100g. man får en lite tajtare nära känsla i det som jag tycker funkar fint till jerk.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 717 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04