Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad klassas som "tungt jerkfiske"?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägguhhh najs vev. hemmagjord?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägghalva sanningar vet jag inte.
jag la bara fram vad han sa till mig personligen på sportfiskemässan.
att det är en rulle vars uppbyggnad är lite tvivelaktig. och att dom rear ut dom för dom vill inte ha dom i lager då dom tydligen krånglar mycket. skapar väll mycket problem med garanti returer och sånt förmodar jag.
Jo det att den krånglar mycket är från första serien som hade obelagd axel som tydligen ville skära i pinjongen.
TS frågade om Predatorn va bra till tungt fiske och svaret är JA. Men han missar möjligheten att trimma och det finns andra bra rullar att välja på. Men som du säger Gös ingvar dom reas ofta ut. Kan man få en Predator till bra pris på rea och INTE har trim-önskan. KÖP
Ska man ta en rulle som kanske bäst alla kategorier (kastlängd, stabilitet, trimbarhet, styrka mm) så blir det ju rocketen. Men jag tycker min predator är både stabilare och lite råare i gången än rocketen vilket jag gillar till tungt fiske.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Exxet Visa inläggOk sorry ser nu att du skrev det, jag tog felaktigt dina ord som komna från youtube filmen med honom. SORRY för det
Jo det att den krånglar mycket är från första serien som hade obelagd axel som tydligen ville skära i pinjongen.
TS frågade om Predatorn va bra till tungt fiske och svaret är JA. Men han missar möjligheten att trimma och det finns andra bra rullar att välja på. Men som du säger Gös ingvar dom reas ofta ut. Kan man få en Predator till bra pris på rea och INTE har trim-önskan. KÖP
Ska man ta en rulle som kanske bäst alla kategorier (kastlängd, stabilitet, trimbarhet, styrka mm) så blir det ju rocketen. Men jag tycker min predator är både stabilare och lite råare i gången än rocketen vilket jag gillar till tungt fiske.
satte en 45mm enkel vev på min VC som jag har till tung spinn. och en 35mm enkel vev på min rocket special som jag har till jerk. och jag kör jerkar upp till ca 100g. man får en lite tajtare nära känsla i det som jag tycker funkar fint till jerk.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 717 visningar
0 gillar