Är Svartzonker Signature 7 fots för långt för mig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är Svartzonker Signature 7 fots för långt för mig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Är Svartzonker Signature 7 fots för långt för mig?

    Hej jag är en kille på 13 år.

    Jag är väldigt sugen på ett Svartzonker Signature Jerkbait 7 fots spö, men jag är endast runt 160 lång så jag antar att när jag jerkar så kommer spötoppen peta ner i vattnet hela tiden vilket kan vara riktigt irriterande. Tror ni att det är för långt å isåfall vilket ska jag köpa istället? Kanske ett BFT Roots 6.7"? Vill kunna fiska allt från tails och gummibeten till jerkbaits.

    Tacksam för svar, skitfiske!

  • #2
    Det är en vanesak. Man lär sig hantera längre spön också.
    Bara ett kast till..

    Kommentera


    • #3
      Du kan jerka med det spöt. Blir en bra kombo med tails också. Jag har ett och är riktigt nöjd. är 180cm men har korta ben.

      Ursprungligen postat av algonjerk Visa inlägg
      Hej jag är en kille på 13 år.

      Jag är väldigt sugen på ett Svartzonker Signature Jerkbait 7 fots spö, men jag är endast runt 160 lång så jag antar att när jag jerkar så kommer spötoppen peta ner i vattnet hela tiden vilket kan vara riktigt irriterande. Tror ni att det är för långt å isåfall vilket ska jag köpa istället? Kanske ett BFT Roots 6.7"? Vill kunna fiska allt från tails och gummibeten till jerkbaits.

      Tacksam för svar, skitfiske!
      // Didde

      Kommentera


      • #4
        Just det, även jag fiskar med ett SZ signature 7', och jag är grymt nöjd med det!
        Älskar längden bakom rullen.. Kastar ruggigt bra.
        Bara ett kast till..

        Kommentera


        • #5
          Ja den har väl ett rätt så långt korkhandtag vilket gör att främre delen framför rullen blir något kortare kanske? även bara 10 cm längre än det jag har just nu och har inga problem att jerka med det. Och jag lär ju växa också en hel del så kommer vara alldeles perfekt om nåt år

          Kommentera


          • #6
            Bara att slå till om det känns rätt i butiken också. Kläm på både Roots och zonkerspöt. Finns lika många åsikter om spön som personer på fiskesnack.
            Viktigt att det känns rätt för dig! Läs och kolla så att folk är nöjda och att det inte är taskig kvalitet. Sen är det smak, plånbok och personligt tyckande som avgör.

            Ursprungligen postat av algonjerk Visa inlägg
            Ja den har väl ett rätt så långt korkhandtag vilket gör att främre delen framför rullen blir något kortare kanske? även bara 10 cm längre än det jag har just nu och har inga problem att jerka med det. Och jag lär ju växa också en hel del så kommer vara alldeles perfekt om nåt år
            // Didde

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 675 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 334 svar
            266 233 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
            15 svar
            2 331 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Fisketrassel  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            882 svar
            141 850 visningar
            16 gillar
            Senaste inlägg Kulfisk
            av Kulfisk
             
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 046 svar
            196 184 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Villespinn91  
            Arbetar...
            X