Ska man aldrig få äga en Ambassadeur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska man aldrig få äga en Ambassadeur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ska man aldrig få äga en Ambassadeur?

Go Kväll.

Nu har man kikat ett tag på lite tyngre fiske och inköp av ny multirulle.

Man närmar sig 30 år, har alltid varit fiskeintresserad, fiskat aktivt i 15år men aldrig ägt en Ambassadeur.
    År efter år har man tänkt skaffa sig en odödlig klassiker i 5000 eller 6000-storlek som trogen favorit.

Nej, då ska man köpa andra rullar. Lågprofilare med äckligt många lager som kan krångla med tiden och svårare att underhålla. Designrullar som är poppis för stunden. Trollingrullarna blev ju först Okuma och sen Daiwa. Visst har man något Abu spinnset men aldrig en Ambassadeur.

Kollat 2 veckor nu på en vanlig 5000 rocket eller sportfiskebodens pike-ambassadeur, en klassisk JB eller möjligen en predator.
    Nä, helt plötsligt är man på vippen att beställa en Lexa 300 som man tidigare avfärdat som alternativ då jag inte gillart förra lågprofilaren och jerka med.

Övertala mig att det f*n är dags att skaffa en Ambassadeur och att det aldrig kan vara fel val. Att jag kommer ångra ett Lexa-köp och fortfarande sukta efter en Ambassadeur snart igen.
    Alumacraft så klart!

Just do it! Gå in på tradera och släng upp några hundralappar på en skön gammal svensktillverkad Amba. Det dräller ju av dem! För struntpriser! Gör det! Gör det nu!!

A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman
      Happy fisherman ha förra årets lila pro rocket för under en tusing om man går med i deras "kundklubb".

Nu får du verkligen kämpa emot.

Nu hänger jag inte med riktigt men 2013 års lila färgsättning är en het kandidat. Svårslaget till utseendet och en Rocket är ju att lita på. Dock bara sett för 1200-1300:- som billigast.
      Alumacraft så klart!

Kommentera

Ambassadeur, svensk ingenjörskonst och kunglig hovleverantör. Du kommer inte att bli besviken min vän.
        En helt ny värld kommer att öppna upp sig för dig, vilken svensktillverkad amba du än väljer
        Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
          Nu hänger jag inte med riktigt men 2013 års lila färgsättning är en het kandidat. Svårslaget till utseendet och en Rocket är ju att lita på. Dock bara sett för 1200-1300:- som billigast.
          Säljer inte Happy angler dom för ca 1000 kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
            Säljer inte Happy angler dom för ca 1000 kr
            Jo, det gör dom. Jag tror dock att du måste vara med i någon happy angler klubb?

Rätta mig om jag har fel
            Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Ursprungligen postat av steffelol Visa inlägg
              Jo, det gör dom. Jag tror dock att du måste vara med i någon happy angler klubb?

Rätta mig om jag har fel
              Jo, fast det är ju kostnadsfritt och tar inte längre än några minuter att göra

Kommentera

..passa dig, har du väl skaffat en finns en risk att det blir fler, tom många fler..

Kommentera

Äh slå på stortrumman istället för att vela runt..

Kommentera

Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inlägg
                    Just do it! Gå in på tradera och släng upp några hundralappar på en skön gammal svensktillverkad Amba. Det dräller ju av dem! För struntpriser! Gör det! Gör det nu!!

Ingen dum idé. Finns ju många fyndlägen. Kanske ett beg amba-set för vanliga wobbler och ett lite värre till att dänga gummibeten på 200g
                    Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 705 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S