Shimano Technium 10-30 G och Shimano Technium 2500 FC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Technium 10-30 G och Shimano Technium 2500 FC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Technium 10-30 G och Shimano Technium 2500 FC

Tjena!

Dags att införskaffa bättre utrustning inför vårfisket. Jag är mestadels i Villingsberg och fiskar dom ädelfiskar som sätts i där och har kikat på ett Shimano Technium Haspelspö, 8 fot med 10-30 grams kastvikt och till det så fastnade jag för namnen inom rullarna, en Shimano Technium 2500 FC. Försökte inte matcha ihop Shimano prylar på något sätt utan det bara vart så. Har hållit i spöt med en sådan rulle på oxå och det känns att det är kvalitet utan att test kört det.

Min fråga är om någon har denna kombo och kan ge ett utlåtande ?

Jag kan bara yttra mig om spöet, har det som 9 fot trigger och det är ett riktigt bra spö som du borde bli nöjd med.
    OBS att jag har diaflash modellen med korkhandtag vilket jag skulle tro att du också tittar på.

Kommentera

Hej och tack för svaret!

Jag är osäker på mer än att det heter Technium, det är korkhandtag dock men finns det fler versioner av samma spö ?

mer än kastvikter då!

Kommentera

Kör själv med technium 1000 på en ul combo samt lätt makrillfiske när der beger sig, sjukt nöjd med den rullen

Kommentera

Jag skulle kolla rarenium och beastmaster. I tyskland är rarenium ungefär samma pris technium i Sverige. Har inte testat technium spön. Säkert bra spö men gillar beastmaster.

Rulle:

Spö:

Kommentera

Jag är osäker på mer än att det heter Technium,
            Finns BX och CX och lite olika årsmodeller, mitt är ett CX Diaflash.

Du fick förslag på ett Beastmaster vilket också är ett bra spö, om du ska kasta långt och med bra känsla köp ett Technium.
            Om du vill ha ett hållbart spö utan någon ryggrad som kastar lite sämre köp ett Beastmaster.

Kommentera

Nu vet jag inte vad som blir fel, jag skrev flera svar här men inget kommer med ?

Provar igen med det sista jag skrev!

Inhandlade ett stycken Shimano Technium 8 fots 7-21 grams spö i går med en passande Shimano Technium 2500 rulle till och rullade på en 0,13 Power Pro flätlina och ska ge mig ut i morgon bitti och test köra grejorn. Återkommer gärna med rapport om någon är intresserad av combon.

Kommentera

Den kommer garanterat att vara till belåtenhet....

/S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                271 796 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13