Efter att nött samma sorts fiske i alla år tyckte jag det var dags att prova på något nytt, så jag köpte mig ett ABU UL-set på OBS för 299:- med spö och rulle. Hade förstås inga höga förväntningar på kvalitén men efter som jag mest ville prova på det lite så tyckte jag det fick räcka så länge. Var nere och tog några kast och fick på en liten borre på ett par hekto och det var förbaskat kul får jag säga. Sen var det roliga slut, fick ett bottennapp, snärtade till lite med spöt och det knäcktes som en tändsticka. Vet inte om det var fel på det från början eller jag helt enkelt överskattade tåligheten men speciellt hårt drog jag inte. Jaja, skit samma det får vara, orkar inte tjafsa om 300:-, dessutom har jag rullen kvar.
Däremot vill jag fortsätta och vill därmed ha ett tips på ett bra och hyfsat billigt ul-spö på 5-6 fot, det får gärna klara upp till 10g kastvikt och får kosta max 300:-, kan sträcka mig till 400 om det är ett riktigt prisvärt spö.
Tackar på förhand.
Däremot vill jag fortsätta och vill därmed ha ett tips på ett bra och hyfsat billigt ul-spö på 5-6 fot, det får gärna klara upp till 10g kastvikt och får kosta max 300:-, kan sträcka mig till 400 om det är ett riktigt prisvärt spö.
Tackar på förhand.
Kommentera