UL-spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL-spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• UL-spö

Efter att nött samma sorts fiske i alla år tyckte jag det var dags att prova på något nytt, så jag köpte mig ett ABU UL-set på OBS för 299:- med spö och rulle. Hade förstås inga höga förväntningar på kvalitén men efter som jag mest ville prova på det lite så tyckte jag det fick räcka så länge. Var nere och tog några kast och fick på en liten borre på ett par hekto och det var förbaskat kul får jag säga. Sen var det roliga slut, fick ett bottennapp, snärtade till lite med spöt och det knäcktes som en tändsticka. Vet inte om det var fel på det från början eller jag helt enkelt överskattade tåligheten men speciellt hårt drog jag inte. Jaja, skit samma det får vara, orkar inte tjafsa om 300:-, dessutom har jag rullen kvar.
    Däremot vill jag fortsätta och vill därmed ha ett tips på ett bra och hyfsat billigt ul-spö på 5-6 fot, det får gärna klara upp till 10g kastvikt och får kosta max 300:-, kan sträcka mig till 400 om det är ett riktigt prisvärt spö.

Tackar på förhand.

e

Finns bar ett ord Beast-Master Ul. Då slipper du spön som knäcks.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gunnar Jansson
      Finns bar ett ord Beast-Master Ul. Då slipper du spön som knäcks.
      Elanen; Det finns faktiskt fler bra spön än det ovannämnda...

Kommentera

Berkley har ett ul set, rullen suger, men spöt är väldigt skönt, ett "lightning", tror setet kostar 300-400kr

Kommentera

Som elanen sa, beastmaster är ej fel!! både va gäller fiskeegenskaper och kvalite,,,, kostar lite mer, men det är dumt å snåla då du kommer använda det länge!

mvh/Jon
          - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Ok, tack för svaren. Såg att ett Beastmaster kostar ca 700:-, men det är som ni säger man ska väl inte snåla. Bättre ett spö för 700:- som håller än spön för 200-300:- som bryts på löpande band. Då är det bara ett annat problem, då är det synd att ha den "skitrullen" som medföljde till ett så fint spö.

Vad tror ni om detta setet: http://www.willyssportfiske.se/Produ...65;12636;12651

Det är väl det spöet ni pratar om? Duger rullen?

Kommentera

Absolut! Har föregångaren till den rullen och denna versionen har förbättrats på många punkter! klart ett bra köp! garanterar att du kommer gilla det!

mvh/Jon
              - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Det får väl bli ett sånt då, det verkar ju faktiskt vara väldigt kul med UL-fiske. I synnerhet som man oftast bara tar småfisk så ger det lite utmaning åtminstonde .

Nu får jag bara räkna om jag har råd denna månaden eller om jag får vänta till nästa lön.

Kommentera

Köp ett berkly set. Brukar kosta 300-400 som nämts tidigare kanon spö (litning) Men rullen kan du kasta, vart pengarna endå!

Kommentera

jag kör med ett beastmaster ulspö och en abu 600u til den det. Måste säg att jag är grymt nöjd med både spöt och rullen, rulen funkar kanon bra broms å linupplägg å väldigt lite tvinning av linan. Kan hålla med de andra här ovanför att det verkligen är värt att lägga pengarna på ett beastmaster trotts att det är ganska dyrt. Setet ihop med den där rulen såg fint ut skulle nog satsa på det om jag vore du..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 728 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04