UL-spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL-spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Körde in till OBS med det trasiga spöet idag för att se om jag kunde få ett nytt på garanti. Han som hade hand om fiskeavdelningen var inte där men dom ringde hem till honom och hörde hur dom skulle göra.
    Det slutade med att jag köpte ett Beastmaster som dom hade prissatt till 629:-. Jag fick det för 500:- och så var vi alla nöjda. Jag tyckte det var schysst gjort av dom, så all ära till OBS i Hässleholm, snyggt skött.

Rullen får duga till nästa löning, då får jag köpa en lite bättre. Nu har man ett schysst spö åtminstonde. Tack för tipsen alla.

Kommentera

Beastmaster 165UL är ett kanonspö, har en schimano super 1000GT-FA till det. Ruskigt skön kombo.

Kommentera

Ursprungligen postat av MclarenII
        Körde in till OBS med det trasiga spöet idag för att se om jag kunde få ett nytt på garanti. Han som hade hand om fiskeavdelningen var inte där men dom ringde hem till honom och hörde hur dom skulle göra.
        Det slutade med att jag köpte ett Beastmaster som dom hade prissatt till 629:-. Jag fick det för 500:- och så var vi alla nöjda. Jag tyckte det var schysst gjort av dom, så all ära till OBS i Hässleholm, snyggt skött.

Rullen får duga till nästa löning, då får jag köpa en lite bättre. Nu har man ett schysst spö åtminstonde. Tack för tipsen alla.
        Trevligt klipp
        sigpic

Kommentera

Kan någon förklara för mig vad ett UL - spö är :P :S ...??

Kommentera

Ul-spö

Bra MClaren 2, nu har du åtminstone ett bra spö. Går att pressa grisfiskar på det. Har man bara flätlina så är det svinkul med Ultralätt (Fishit). Alltså ett spö för dom lättaste betena.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Om du nu ska lägga några extra spänn på ul fisket. Så tycker jag du även ska köra med flätlina (om du nu inte redan gör det). Det behöver inte alls vara någon värsting.

Själv tycker jag att flätlina är överlägset nylon linor även när det gäller UL.

// Ivman

Kommentera

Guideline outcast har ett trevligt 7-fots teleskopspö för ul-fiske, priset är dock 1700kr. Har själv 10-fotaren och är nöjd med det, www.guidelineflyfish.com
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tycker ett spö som hetr ugglystick funkar perfa.. hur böjjbart som helst å har köpt ny rulle till den oxså så nu ere kanon.. Rullen Spöt
                  0.12 FL mörkgrå.. plus rullen 1000kr plus lite krokar å sånt.. rätt hyffsat pris

Kommentera

Jo jag har lagt på 0.12 Fireline på rullen. Vill ju inte att linan ska vara den svaga länken.

Kommentera

kör också med 0.12 fireline på mitt ul... har använt det en hel del till trolling, dratt en gös på 3.5kg med det utan problem! Dessvärre bröt jag toppen på det spöt för 2 timmar sedan, (O#¤)(!"%/("/!%&#(153!"+...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 728 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04