Vill ha tips på spinnare och skeddrag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill ha tips på spinnare och skeddrag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vill ha tips på spinnare och skeddrag

Hej!

Vill ha tips på små spinnare 3-6g och skeddrag 4-10g för västkustens havsöring och regnbågen uppe på fjället...

Är det någon som handlar billigt någonstans får ni gärna lämna tips på bra sidor på nätet där man kan göra riktiga fynd...

Tack på förhand.

Jag kör aldrig med så lätt utrustning till HÖ men Abu Toby borde funka utmärkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Jag kör aldrig med så lätt utrustning till HÖ men Abu Toby borde funka utmärkt.
      Tack Jörgen!
      Varför så lätt utrustning? Skall fiska där det ãr mycket grunt med denna utrustning + att jag inte haft så tur med det tungre dragen :-(

Kommentera

Tjenare

Vibrax minnow i stl 1-2 kan funka, ett lång kastande drag iaf sen mindre super vibrax stl 1-3, de fiskar ganska högt om du vill och brukar fånga fisk, färgerna dock överlåter jag til dig =)

Kommentera

Varför så lätt utrustning? Skall fiska där det ãr mycket grunt med denna utrustning
          Prova ett litet blysänke med en Pattegrisen fluga efter eller ev. plastkula med en lika dan fluga som upphängare, det borde funka fint om det är riktigt grunt.

Kommentera

Det är bara fantasin som sätter gränserna ser jag

Detta skall bli spännande, nu har jag en mycket lätt utrustning 8 fot 3-15g och den skall nog komplettera min tungre utrustning på 10 fot 15-55g.... Min favorit har redan blivit den lätta utan att ens ha provat

Tack för tipsen Föresten
            Senast ändrad av Bergarn; 2014-02-15, 10:52.

Kommentera

Ett tiograms bombarda med fluga efter, eller miniskedar (typ sg nails), eller varför inte en liten jigg? Kolla bombarda-tråden för inspiration.

Vill du inte köra bombarda så är väl sjugrams Toby eller hansen stripper i de minsta storlekarna något att kolla på.

Kommentera

Litet utanför din kravsepec men 15 gramsmodellen av Vicke tycker jag att du ska testa. Har själv ett lätt 10-fots Daiwa (-15g) och med 0,10 nanofil drar man iväg en 15 grams vickewobbler ruskigt långt även i motvind. Annars är ju just kastlängderna ofta en begränsning när man går ned i vikt/storlek på dragen vid kustspinn efter öring. Vicke är ju sessutom ett trumfkort vid fiske över långgrunda bottnar (särskilt om man bytt ut trekroken mot en enkelkrok monterad så att spatsen alltid pekar uppåt.)

Kommentera

Tack för era tips
                  Senast ändrad av Bergarn; 2014-02-16, 01:36.

Kommentera

Jag tycker du ska överväga småwobblers om du fiskar grunt, om du kastar med haspelrulle i fel vind blir där en massa slaklina som ska vevas in innan du får kontakt med betet, vilket gör att du lätt får kroken full med skit eller bottennapp.

Rätt wobbler har bättre häng i vattnet vilket ger dig mer tid att veva in slaklina.

Vicke som du fick förslag på tidigare är ett bra alternativ, du kan även kolla Abu tormentor som finns i många varianter eller varför inte en liten bomber.

Du hittar säkert någon typ av wobbler som passar.

Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-02-16, 15:21.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 901 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13