Någon mer än jag som kommer satsa på lättare utrustning till gäddfisket denna säsong? I denna tråd tänkte jag att vi kan diskutera utrustning som passar till det lättare gäddfisket och ge tips på rullar, spön, linor, beten m.m.
Jag kan börja med att visa två set från min arsenal som kommer få jobba hårt i år.
SG XLNT 6'9" 10-30g med en Daiwa Tatula 100HL och 0,23 (20lb) PP S8S.
SG XLNT 6'9" 15-60g med en Daiwa Ryoga 1016HL och 0,28 (30lb) Sufix 832.
Så tar vi väl ett rulltips också... Daiwa Tatula, välbyggd och gedigen rulle som ger mycket för pengarna. Känns perfekt till denna typ av fiske och rekommenderas starkt. Den har lite bredare spole än en vanlig 100-storlek så det går på lite mer/grövre lina vilket kan vara bra till gäddjakten. Den kastar också väldigt stabilt och långt med Magforce-Z magnetbroms och T-wing systemet.
Tackle Tour Review Tatula
Tackle Tour Review Tatula Type R
JDM Tatula
Jag kan börja med att visa två set från min arsenal som kommer få jobba hårt i år.
SG XLNT 6'9" 10-30g med en Daiwa Tatula 100HL och 0,23 (20lb) PP S8S.
SG XLNT 6'9" 15-60g med en Daiwa Ryoga 1016HL och 0,28 (30lb) Sufix 832.
Så tar vi väl ett rulltips också... Daiwa Tatula, välbyggd och gedigen rulle som ger mycket för pengarna. Känns perfekt till denna typ av fiske och rekommenderas starkt. Den har lite bredare spole än en vanlig 100-storlek så det går på lite mer/grövre lina vilket kan vara bra till gäddjakten. Den kastar också väldigt stabilt och långt med Magforce-Z magnetbroms och T-wing systemet.
Tackle Tour Review Tatula
Tackle Tour Review Tatula Type R
JDM Tatula
Kommentera