Ursprungligen postat av Silverbågen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Downsize:ad gäddutrustning...
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av henrikj Visa inläggIbland kan det vara skoj med lätta prylar. Själv kör jag dock tungt för att jag vill fiska av så mycket som möjligt så man kan komma upp i maximalt antal fångade gäddor på en dag och då är det effektivare att ha utrustning som kan släpa in fisken lite snabbare. Kanske är det skonsammare också då fisken aldrig hinner få mjölksyra... Kampen i sig ser jag ingen jättetjusning i om man skalar ner, annat är det ju om man faktiskt fiskar fisk som är så stor och stark att du måste använda bromsen annars drar fisken ner dig i vattnet, det är kamp det!
Kommentera
-
Förra året körde jag mycket med den här lätta haspelutrustningen, BFT Walker Jigg 12-40g 8 fot + Shimano Stradic Ci4 2500.
Det var ruskigt roligt att fiska med detta set som inte känns mer än en handfull fjädrar i näven. Jag har många minnesvärda drillar med det från det gångna året. Ja jag är fan i mig kär i det här setet. Tyvärr tror jag mig ha bommat ett antal grova gäddor som inte krokades. Det är väl nackdelen att gå ner i size vid gäddfisket. Men för fiskeglädjens skull är jag 100% nöjd. Jag fiskade mest med små jiggar.
Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggVad var ämnet?
I detta fall: ".....Spinn- haspel och Jerkbait-utrustning/Downsize:ad gäddutrustning..."
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggBrukar framgå om man läser trådstartarens första inlägg...och sedan också är lite observant på i vilket forum tråden har postats....
I detta fall: ".....Spinn- haspel och Jerkbait-utrustning/Downsize:ad gäddutrustning..."
/S
Kommentera
-
Min "normala" utrustning
LF Cobra ~45 gram med en Revo Rocket
Dragon millenium 6 fot ~60 gram(överklassat spö) med en C3 5400
SG Butch light 7 fot ~42 gram med en Mitchell Mag Premier storlek 2000
I år köpte jag faktiskt en tyngre påk, ett Dragon guide select skinner ~80 gram som jag ska ha min CL Rocket 5600 till(rullen lite för stor)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggDet var väl vad jag trodde. Men menar du alltså att det råder någon slags begränsning för utifrån vilka aspekter det är tillåtet att diskutera ämnet? Jag trodde, i min uppenbara enfald, att diskussionen handlade just om för- respektive nackdelar med att fiska gädda med en, i förhållande till gängse sk jerkutrustning, downsizead i bemmärkelsen lättare uyrustning. Så var tydligen inte fallet. Men vad är det då som ska diskuteras?
Vet att du kan läsa Herman....och här kommer delar av första inlägget i tråden som jag tror besvarar din fråga rätt bra:
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggNågon mer än jag som kommer satsa på lättare utrustning till gäddfisket denna säsong? I denna tråd tänkte jag att vi kan diskutera utrustning som passar till det lättare gäddfisket och ge tips på rullar, spön, linor, beten m.m.....
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-02-12, 23:12.
Kommentera
-
Någon som testat Westin Mini Jerk, 100mm, 32g, suspending? Såg fin ut när jag kikade in hos Söders idag. Även Wolftail Jr. är jag sugen på.
http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...mini-jerk.html
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 728 visningar
0 gillar