Nytt spö, avbrutet för 2:a (!!!!) gången - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spö, avbrutet för 2:a (!!!!) gången

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt spö, avbrutet för 2:a (!!!!) gången

För 3 veckor sedan var jag ner till en av fiskeredskaps-handlarna i stan.

Mitt kastspö, ett gammalt ABU som jag haft i 12 år hade gett upp.
    Efter ett par spöringsbyten och som då, fogarna i handtaget hade lossnat, så att man hela tiden blev tvungen att snurra på spöt så att spöringarna kom rakt i förhållande till spolens centrum så var jag i stort behov av ett nytt hjälpmedel...

I vilket fall som helst. Jag frågar vad de rekommenderar, de säger Ron Thompson. Som van flugfiskare vet jag att deras flugfiskespön har haft tendensen att gå av för mindre än en vindpust.
    De tyckte att det var en förlegad tanke, och menade på att detta märke numer är riktigt bra! Så jag köpte mig ett Symmetri 240 (0-35 g) Tredelat dessutom! Perfekt för transport i min lilla bil tänkte jag.

På kvällen var jag tvungen att testa mitt senaste inköp...
    Ett kast, och spöt går av. Detta händer med en vanlig Nils Master i mindre storlek. Förbannad, men samtidigt nöjd över hur mycket bättre det vore om jag var försäljare på samma ställe.
    Dagen efter åker jag ner, får hela spöt utbytt, med förklaringen; "Det här är förmodligen ett måndagsex"

Jag köpte i varje fall detta resonemang och gick därifrån med ett exakt likadant spö.
    Igår, var det dags för min andra fisketur sedan den gången. (Värt att nämna är att jag precis inhandlat ett Jerkbait-spö med dess tillbehör också, således naturligtvis varit mer intresserad av detta)

Alltså. Kanske hann med 20 kast med det nya Symmetri 240 (Ron Thompson-spöt, efter utbytet) På det 21:a kastet händer precis samma sak.
    Det går av, på precis samma ställe, med precis samma wobbler...

Vad skall jag göra???!!!

Ron Thompson
    *** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
    http://promisedland.blogg.se

Ursprungligen postat av magnus_isaksson
    För 3 veckor sedan var jag ner till en av fiskeredskaps-handlarna i stan.

Mitt kastspö, ett gammalt ABU som jag haft i 12 år hade gett upp.
    Efter ett par spöringsbyten och som då, fogarna i handtaget hade lossnat, så att man hela tiden blev tvungen att snurra på spöt så att spöringarna kom rakt i förhållande till spolens centrum så var jag i stort behov av ett nytt hjälpmedel...

I vilket fall som helst. Jag frågar vad de rekommenderar, de säger Ron Thompson. Som van flugfiskare vet jag att deras flugfiskespön har haft tendensen att gå av för mindre än en vindpust.
    De tyckte att det var en förlegad tanke, och menade på att detta märke numer är riktigt bra! Så jag köpte mig ett Symmetri 240 (0-35 g) Tredelat dessutom! Perfekt för transport i min lilla bil tänkte jag.

På kvällen var jag tvungen att testa mitt senaste inköp...
    Ett kast, och spöt går av. Detta händer med en vanlig Nils Master i mindre storlek. Förbannad, men samtidigt nöjd över hur mycket bättre det vore om jag var försäljare på samma ställe.
    Dagen efter åker jag ner, får hela spöt utbytt, med förklaringen; "Det här är förmodligen ett måndagsex"

Jag köpte i varje fall detta resonemang och gick därifrån med ett exakt likadant spö.
    Igår, var det dags för min andra fisketur sedan den gången. (Värt att nämna är att jag precis inhandlat ett Jerkbait-spö med dess tillbehör också, således naturligtvis varit mer intresserad av detta)

Alltså. Kanske hann med 20 kast med det nya Symmetri 240 (Ron Thompson-spöt, efter utbytet) På det 21:a kastet händer precis samma sak.
    Det går av, på precis samma ställe, med precis samma wobbler...

Vad skall jag göra???!!!

Ron Thompson
    Gå tillbaka till affären, kräva att få ett spö av ett annat märke i samma prisklass. Alternativt lägga till lite pengar och hoppa upp en prisklass.

Köpte ett spö från Regal en gång. Det gick av när jag testade aktionen. Slog en pling till dem och förklarade läget. Bad om ett nytt. Försäljaren sa då: Måste kolla kvaliteten på de andra först. Fick svar en dag senare. Han hade då varit ute och kollat några andra. 3 av 5 hade gått av. Resultatet blev att han fixade ett liknande spö av en annan tillverkare som har funkat prima!

Ligger ju lite i butikens intresse att inte kränga skitgrejer, sådant sprider sig fort!

Lycka till!
    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Gå och fösök få spöet bytt till ett annat. Ron tompson är skit. Kör altid sina kampanjer tex har kostat 1500:- nu 498:- och då menar jag direkt reklam i fiske tidningarna. Anledningen till att handlarna köper in dom är att på tex ett berkly spö ligger påslaget för handlare på ca 40-50% coh på ett RT i bland 200%. Då kan du ju tänka villket handlaren rekomenderar om de inte är helt seriösa.

Kommentera

ska ner till butiken nu, meddelar hur det gick!

Kommentera

Har sagt det innan och säger det gärna igen! UNDVIK Ron Thomson och Kinetic !!!!Man får vad man betalar för som sagt!

Kommentera

Ursprungligen postat av magnus_isaksson
            ska ner till butiken nu, meddelar hur det gick!

Nå, hur gick det?
            Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Mitt RT spö har hållt i över ett år nu och jag har även dammat iväg vikter som ligger 20gram över vad spöt är byggt för.

Har aldrig haft några problem med R T, har två styck, ett haspelspö och ett båtspö. Båda är drygt 1 år gamla och håller fortfarande aldrig utbytta. inga skador i vare sig kork eller klinga.

men måste tillägga att nästa spö blir nog något annat, mest för jag är nyfiken på andra märken med.

Kommentera

jag har ett rt steelehead! o-30 gram nånting... men jag har kastat med 32 centimeters wobbler (ca 200 gram) med det!! så jag tycker inte att rt är så dåliga som det sägs.......
                does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

Var nere i butiken och bad dem ta fram ett likadant för att göra ett klassiskt böjtest på det. Det slutade med att vi drog av 3 spön på samma ställe som mitt.

Det visade sig att det var fel på hela sändningen. Nu har det kommit en ny sändning och det fungerar klockrent.

Jag fick dessutom lite drag och annan utrustning för besväret.

Kommentera

Ursprungligen postat av ruskis
                    Har sagt det innan och säger det gärna igen! UNDVIK Ron Thomson och Kinetic !!!!Man får vad man betalar för som sagt!
                    En liten tankeställare;

En sportfiskeklubb skall inhandla 10st flugset till klubben. Handlaren är klubben främsta flugfiskare och säger likt ruskis "jag tänker inte ens provkasta ett RT" till säljaren. Men efter lite om och men tar killen som vanligvis fiskar med det Loop-rullar, Simms vadare-kläder m.m(lite prylfixerad) iaf med sig RT spöet och jämnför det mot andra märkens "nybörjaset" såsom Loop, Feenwick m.m

Det slutar med att killen som inte ens tittade åt RT tillslut kom tillbaks och beställde 10st RT set.

Jag säger inte att RT är kvalitetsmärket nr. 1 utan att det är synnerligen prisvärt jämnför med andra märken. Att dom sedan har problem med vissa serier , som i detta fallet, är inte pris unikt för RT.

Deras C-14 serie med metspön är Skitbra och verkligen prisvärd !!
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 740 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S