Behöver flera mindre fiskeväskor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver flera mindre fiskeväskor!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver flera mindre fiskeväskor!

Tjena, jag har just nu en skitstor fiskeväska med alla mina prylar.
    Men har nu börjat fundera om lite och vill istället ha flera mindre väskor för olika sorters fiske, en till vertikalfiske, en till gäddfiske, en till abborre/regnbåge och andra lite mindre beten, och en till havsfiske.
    Väskorna ska vara små och ha axelrem, sen vill jag väll att betesaskarna ska få plats med wobblers i 16cm storlek iaf Har kollat runt en del på nätet, men vill gärna höra här om det är någon som har tips och erfarenheter av någon väska som kan passa?

Jag har några Berkley fishing bag

som jag är grymt nöjd med.
    Relativt mycket förvaring för sin storlek.
    Även ett isolerat fack där man kan ha smörgåsar eller liknande.
    Det ingår fyra askar i 3700-storlek.
    Askarna stoppas i uppifrån, stående.
    Så det är lätt att få upp rätt ask och väskan rasar inte ihop för man tar ut en låda.
    Sen att den kostar 349kr är ju inget negativt.

Kommentera

Vill du ha ännu mindre är denna inte så dum. Min bror har den och är nöjd. http://www.jula.se/betesvaska-771027

Kommentera

Bestäm dig för en lådstorlek, Plano 3700 är oftast "lagom" stor och sen köper du en eller flera väskor som är anpassade efter den storleken. Sen förvarar man bara alla grejer i sådana lådor så kan man plocka ihop det som behövs för just den turen i en lagom stor väska.
        Sen kan man komplettera med lite smålådor för små beten/krokar/beteslås och någon 3730 för de stora betena om man tycker det behövs.

Kör själv med en större hård plano låda som tar 3x3700 och har ett stort fack ovanpå när jag fiskar från båt http://www.rapalasa.co.za/products/i...al/1373-10.jpg Tror dock just den varianten har gått ur sortimentet.
        En mjuk väska som precis tar 3x3700 (av okänt märke) om jag inte behöver så mycket prylar eller som komplement till hårda plano väskan om jag behöver MYCKET grejer,
        En gammal väska med axelrem som tar en 3700 eller lite småaskar för fiske från land, tror det är en puma, blå grön och as ful men funktionell.
        Och som hemligt fjärde alternativ har jag en Savage gear Hang bag XL http://www.olssonsfiske.se/savage-lu...414-c-225.aspx som jag förvarar de stora gäddbetena i som är så stora att de äter 3700 lådor till middag
        Senast ändrad av lideri; 2013-12-12, 07:13. Anledning: Kompletterat med lite länkar

Kommentera

Kör med samma som "index" (4 st), tycker de är rätt lagom när man inte vill släpa med sig alltför mycket.
          Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
          En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Jag fiskar oftast från båt, och då ska kaffe, macka, extra kläder, beten och spö för det som kan bli aktuellt, torsk, havsöring, eventuellt gädda....med så då är det stooor väska, eller flera som gäller.
            Någon gång ibland händer det att jag vill smyga längs land, kanske utforska nya kuster, lätt och smidigt, har inte riktigt fått till det bra, ett spö i varje hand, sen vill jag ha en väska som följer med överallt.... funderat på något sånt här....

Berkley hade någon liten midjeväska också tidigare, som jag inte blev färdig att köpa, men till sommaren måste jag ha bestämt mig.....

Kommentera

Köpte mig ett ABU ORGANIZER GAME BAG förra året för att ha en mindre väska när man vill vara rörlig (land fiske) .
              Rymmer 4st Plano 3700 + bra med extrafack för diverse tillbehör . Hittade den för ca 300 kr

Kommentera

Jag köpte en Savage Gear Roadrunner gear bag för att ha då jag fiskar lätt/ul från land. Man ser ut som en komplett idiot i den, men sånt bekymrar mig inte när jag fiskar. Rymmer långt ifrån allt för en långtrip, men allt vad jigg, dropshots, spinnare och vobblers man kan behöva för en kortare tur. Lösningen är i alla fall sjukt smidig. Stort plus är "spöhållaren" på ryggen som gör att man kan ha med sig två spön vid behov. Väskan ligger alltid färdigpackad i garderoben för snabba räder.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                  Jag köpte en Savage Gear Roadrunner gear bag för att ha då jag fiskar lätt/ul från land. Man ser ut som en komplett idiot i den, men sånt bekymrar mig inte när jag fiskar. Rymmer långt ifrån allt för en långtrip, men allt vad jigg, dropshots, spinnare och vobblers man kan behöva för en kortare tur. Lösningen är i alla fall sjukt smidig. Stort plus är "spöhållaren" på ryggen som gör att man kan ha med sig två spön vid behov. Väskan ligger alltid färdigpackad i garderoben för snabba räder

Click image for larger version

Name:	sg pack.jpg
Views:	1
Size:	96,1 KB
ID:	1771235

Ingår hörlurarna?? Är det till en aktiv sonaranläggning eller lyssnar man bara på slutspelet i hockey??

Kommentera

Nu använder jag mina väskor till jakt också, så då blir ju kravspecen lite annorlunda, men dessa funkar för mig:
                    http://www.surplusbuy.se/products/49...ska-armen.aspx
                    http://www.surplusbuy.se/products/46...age-retro.aspx
                    http://www.surplusbuy.se/products/80...small-gra.aspx
                    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04