4 lager!?! Spännande!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
The Rocket Reel Companys amba spole
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggMan kan ju pluppa i ett 4x10x3 lager där i "vanliga" ambor istället för mässingsklumpen
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggNågon som vet hur mycket record spolen väger?
Vill minnas att utan lina vägde den i stort sett exakt lika mycket som orginal Rocket-spole. Men iom att den är betydligt grundare väger den mindre när den är fylld med lina. Har tyvärr inga siffror på vikt med lina på båda spolarna.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggMöjligt, problemet är att peta i ett lager på vevsidan på de flesta moderna ABU-gavlar..förutom Recordernas.
Sen kan man kladda dit lager på andra ställen också...om man gillar kullager alltså!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggTänkte om man vill bli av med friktion från det vita plastdrevet i spolen...
Sen kan man kladda dit lager på andra ställen också...om man gillar kullager alltså!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggEftersom grabbarna går OT som vanligt så kan jag komma med lite åsikter.
Jag kör med Rocket Reel spolen i en av mina rullar och det funkar kanon!
Jag kör med den djupa varianten i en trimmad rocket/JB hybrid tillsammans med en massa annat godis.
Den är helt klart mycket mer lättkastad än mina andra "original" ambor. (Såklart)
Jag tycker även att den är ljusår snyggare än UTs blåa spole (sorry uffe) !
Så vill man göra en enkel/billig uppgradering då tycker jag absolut att spolen är värd sina pengar!
Jag har vägt den och jämfört mot en original men jag hittar f-n inte var jag har skrivit det nånstans!?
Till den som är överjävlig på att söka så har jag för mig att jag la ut siffrorna här på forumet!?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggTänkte om man vill bli av med friktion från det vita plastdrevet i spolen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggSäkert någon som vill trycka dit fyra stycken sinterbronsbussningar om inte annat...
Kommentera
-
Vägdes den med eller utan lagren när du jämförde?
Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inläggJag bytte ut orginalspolen från en CS Rocket 5501 till en spole från en Record 51 (gamla modellen får man väl säga nu), dvs ABU's Wiffle-spole som även suttit i några andra utgåvor av Ambor. Det går bra att pressa ur IAR-lagret som sitter i spolens mitt om man vill använda den som en "vanlig" UC-spole.
Vill minnas att utan lina vägde den i stort sett exakt lika mycket som orginal Rocket-spole. Men iom att den är betydligt grundare väger den mindre när den är fylld med lina. Har tyvärr inga siffror på vikt med lina på båda spolarna.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggSäkert någon som vill trycka dit fyra stycken sinterbronsbussningar om inte annat...
Finns det inte bussningar till japsrullarna?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 753 visningar
0 gillar