Rulle från Kina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle från Kina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rulle från Kina

Tjena!
    Hur lätt tror ni att man skulle kunna kasta med den här rullen? http://www.ebay.com/itm/11BB-6-3-1-L...item232ccd946a
    och skulle den passa bra med FKP-Gears D3?
    Alla svar uppskattas

Omöjligt att besvara, men jag skulle inte förvänta mig underverk. Kanske 10g?
    Snacka med Gös_Hasse som tog hem en sådan, om han inte hittar tråden...

Kommentera

Hur lätta som helst. Frågan är bara hur långt.
      Svårt att sia om. Tror inte man kan räkna med en riktig långkastare för de pengarna.
      Men inte så mycket pengar så kanske värt att testa?
      Skulle iaf se riktigt bra ut på D3

Kommentera

Ursprungligen postat av index Visa inlägg
        Hur lätta som helst. Frågan är bara hur långt.
        Svårt att sia om. Tror inte man kan räkna med en riktig långkastare för de pengarna.
        Men inte så mycket pengar så kanske värt att testa?
        Skulle iaf se riktigt bra ut på D3
        Jo det var det jag tänkte. Och för dom där små pengarna är det ju helt klart värt att testa!
        Med lätt menar jag abborr jiggar runt 10gish? Eventuellt viblure och andra mindre crankbaits. Men det borde den väl klara av eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          Omöjligt att besvara, men jag skulle inte förvänta mig underverk. Kanske 10g?
          Snacka med Gös_Hasse som tog hem en sådan, om han inte hittar tråden...
          Jo men 10g är ju ändå helt okej för dom där pengarna. Tack för svaret

Kommentera

Det är nog inga problem. Tror nog man ska oroa sig mer för tunga beten.

Kommentera

Ursprungligen postat av index Visa inlägg
              Det är nog inga problem. Tror nog man ska oroa sig mer för tunga beten.
              Ja, både stativet och gavlarna är i något sorts plastmaterial.

Kommentera

De rullarna kan överraska. Jag och min kompis tog hem ett par och testade. Han körde med exakt den modellen hela förra helgen på sitt jerkspö med 0.36 mm flätlina. Vi kastade med stora jiggar (100-150 gram) hela helgen och dessutom var det minusgrader ute. Till råga på allt lyckades han få en 5:a, en 6:a och ett par 3-4 kg på den. Han hade inte ett problem under hela helgen, mer än att spöringarna på hans spö frös. Jag tror att den där rullen är av samma kvalité som Abu Garcias Black Max.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg
                  De rullarna kan överraska. Jag och min kompis tog hem ett par och testade. Han körde med exakt den modellen hela förra helgen på sitt jerkspö med 0.36 mm flätlina. Vi kastade med stora jiggar (100-150 gram) hela helgen och dessutom var det minusgrader ute. Till råga på allt lyckades han få en 5:a, en 6:a och ett par 3-4 kg på den. Han hade inte ett problem under hela helgen, mer än att spöringarna på hans spö frös. Jag tror att den där rullen är av samma kvalité som Abu Garcias Black Max.
                  Okej! Dock var tanken riktad mer åt lätt gäddfiske och till abborrfisket, men låter väldigt intressant det du säger! Är det några fler filmen på g?

Kommentera

Ursprungligen postat av Erikkw Visa inlägg
                    Okej! Dock var tanken riktad mer åt lätt gäddfiske och till abborrfisket, men låter väldigt intressant det du säger! Är det några fler filmen på g?
                    Beställ härifrån istället. Billigare och fri frakt. Tror absolut rullen duger till abborrefiske och lätt gädda, så jag skulle beställt den om jag vore du. http://www.ebay.com/itm/Red-11BB-6-3...item46140b926c

Vi har alltid filmer på G, nästa helg kommer vi spela in när vi ismetar och om jag hinner så kommer jag visa hur jag gör mina tafsar. Kanske även visa hur min ismetespulka ser ut. Om någon dag kommer även en film upp från i somras när Edvin och Philip fiskade abborre, gös och gädda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 717 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04