Ursprungligen postat av morotskaka
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rulle från Kina
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Nithagen Visa inläggTja ! lånar tråden lite.
Jag ska köpa julklapp till tjejens lillebror och han vill prova att jerkfiska.
Tänkte köpa rullen som är nämnd tidigare i tråden men undrar även om ni vet något billigt jerkspö från kina eller dylikt, får gärna vara billigt då han endast ska prova jerkfisket, han är bara 14
// Simon
Kommentera
-
Blev ruskigt smittad av detta och efter att rotat lite runt på Aliexpress och Ebay beställde jag hem denna: http://www.ebay.com/itm/11BB-6-3-1-R...item53ff742d03 . Tanken är väl att se hur rullen beter sig och känns komponenterna någorlunda stadiga kommer troligtvis rullen användas som reserv/utlånings -vertikalrulle. Har hänt mer än en gång att någon mindre prylgalen fiskebroder är sugen att testa vertikalfisket med allt vad det innebär. Slänger nog fast den på ett billigt vertikalspö (typ okuma luremania). Återkommer givetvis med utlåtande när rullen trillat ner i lådan och jag skruvat isär den!
Kommentera
-
Fick hem rullen jag beställde 3 december igår, så det tog 14 dagar från beställning tills den var framme.
Länkar igen om någon vill veta http://www.aliexpress.com/item/Skysp...444954883.html
Första intrycket är att den verkar bra, inget glapp och passningen verkar ok.
Manual på kinesiska, sprängskiss med text på engelska. Har inte klurat ut hur jag får bort höger gavel än bara, finns en liten plastspak, märkt "pull&turn", men inte kommit på hur göra för att få bort gaveln. Bilden i mitten beskriver spaken jag menar.
Någon som har en idé om hur jag får bort gaveln?
Bifogar lite bilder.
Kommentera
-
Köpte lika dana rullar från ebay och fick dom igår också. Fast jag valde den platta veven i stället. Jämförde den med mina blackmax och förutom att den känns plastigare så märker jag ingen större skillnad. Plast är ju ingen nackdel när den skall användas på vintern.
länk till där jag köpte dom i från: http://www.ebay.com/itm/11BB-6-3-1-L...item5d43b25cd4Sluta snacka, ut o fiska..
Kommentera
-
Fick precis hem min rulle för 1 vecka sen. Så det tog också 14 dagar, rätt sjyst leveranstid med tanke på att frakten var gratis. Men en sak gör mig lite fundersam, "knappen" som löser ut linan glappar ibland, när man tryckt ner den och sen vevar så fälls den inte upp igen. Någon som vet om det går att fixa till eller om jag får leva med det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Erikkw Visa inläggFick precis hem min rulle för 1 vecka sen. Så det tog också 14 dagar, rätt sjyst leveranstid med tanke på att frakten var gratis. Men en sak gör mig lite fundersam, "knappen" som löser ut linan glappar ibland, när man tryckt ner den och sen vevar så fälls den inte upp igen. Någon som vet om det går att fixa till eller om jag får leva med det?Sluta snacka, ut o fiska..
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 741 visningar
0 gillar