Ja det är som ebay, stora skillnaden är att ebay kräver paypal som betalningsmetod och aliexpress knappar man in sitt kort nr osv.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rulle från Kina
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggSatt och letade lite bland rullarna på aliexpress och hittade denna som verkar ha aluminiumstativ för $41,25 USD. Kan kanske vara ett alternativ. Är lite sugen att testa själv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggSatt och letade lite bland rullarna på aliexpress och hittade denna som verkar ha aluminiumstativ för $41,25 USD. Kan kanske vara ett alternativ. Är lite sugen att testa själv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Erikkw Visa inläggÄr det någon som har handlat av den där försäljaren förut och vet att han är legit så att säga?
Värt att notera är även att rullen jag länkade till har centrifugalbroms istället för magnetbroms som brukar vara vanligare på dessa rullar. Båda lär göra jobbet bra men en del föredrar det ena framför det andra, smaksak helt enkelt.
Såg att han säljer en del andra rullar med "aluminiumstativ" i beskrivningen som uppenbart har plaststativ. Den jag länkade till först verkar ha alustativ på riktigt men värt att kolla igenom alla bilder noga innan beställning.Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2013-12-02, 23:17.
Kommentera
-
Skysper är en seriös säljare. Jag köpte flätlina därifrån (när det var REA) och den linan var helt ok.
Jag håller dock med Magnus om att alla rullarna inte verkar ha aluminiumstativ - skillnaden ligger nog i begreppen "aluminium body" och "aluminium frame" vilka blandas friskt. Det sistnämnda tror jag är en benämning för att rullfot och en del av stativet är gjorda i (grafit)plast - d.v.s. att enbart spolen greppas av en mindre aluminiumram ingjuten i plast. Men jag kan vara ute och cykla...
Edit: Jag har nu kontaktat säljaren med frågor om rullar och stativ. Sedan finns det ju "rod reel combo" men inga spön angivna... skumt.
Det tråkiga är att rean på 25% är slut imorgon...
Som Magnus påpekar så har även Aliexpress ett skydd för köparen.
Ett bra exempel är följande:
Jag köpte en rulle (helt annan typ av rulle av annan säljare).
Jag var missnöjd och registrerade en reklamation (dispute).
Säljaren fick x dagar på att svara på reklamationen.
Eftersom säljaren inte hörde av sig inom utsatt tid fick jag behålla varan och fick varenda cent återbetald!
Jag är inte helt okunnig när det kommer till rullar och bytte ut lite delar (eftersom jag hade en skrotad rulle hemma) och nu har jag en fungerande rulle som enbart kostade mig lite irritation i ett initialt skede.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-12-03, 00:07.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Jag fick svar från säljaren Skysper Fishing om plast- och aluminiumstativ. Den tidigare kontakten med säljaren var bra men denna gång var engelskan dålig och som svar fick jag: "vi har rullar och material i högsta kvalitet". Ännu en säljare som inte vet vad hen säljer.
Då hjälper det inte att hen är trevlig...
Jag tror inte att hemsidan för produkterna är till stor hjälp...
Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-12-03, 09:56.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Tjena! Hade tänkt att beställa denna http://www.aliexpress.com/item/11BB-...282317716.html. Men en fråga bara, det går ju inte att skriva ÅÄÖ på Aliexpress, ska jag bara byta ut å:na mot A:n? Tänkte så det inte blir nått fel i leveransen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Erikkw Visa inläggTjena! Hade tänkt att beställa denna http://www.aliexpress.com/item/11BB-...282317716.html. Men en fråga bara, det går ju inte att skriva ÅÄÖ på Aliexpress, ska jag bara byta ut å:na mot A:n? Tänkte så det inte blir nått fel i leveransen.
Har fungerat bra hittils.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av index Visa inläggJag brukar bara byta ö mot o samt å och ä mot a.
Har fungerat bra hittils.Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 736 visningar
0 gillar