Rulle från Kina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle från Kina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg
    Beställ härifrån istället. Billigare och fri frakt. Tror absolut rullen duger till abborrefiske och lätt gädda, så jag skulle beställt den om jag vore du. http://www.ebay.com/itm/Red-11BB-6-3...item46140b926c

Vi har alltid filmer på G, nästa helg kommer vi spela in när vi ismetar och om jag hinner så kommer jag visa hur jag gör mina tafsar. Kanske även visa hur min ismetespulka ser ut. Om någon dag kommer även en film upp från i somras när Edvin och Philip fiskade abborre, gös och gädda.
    Okej tack för länken!
    Härligt gillar era filmer starkt! Både underhållande och informativa.
    Hur lång leveranstid var det?
    Senast ändrad av Erikkw; 2013-12-01, 23:31.

Kommentera

Har inte testat den rullen i länken men en annan kinarulle i samma prisklass vilket inte var någon höjdare.

Denna kan jag däremot rekommendera. Skön rulle för pengarna, låg vikt, kolfiberbroms och alustativ.

Om det är värt prisskillnaden lämnar jag upp till dig.

Här har jag skrivit lite mer om den:

http://www.fiskesnack.com/forum/show...l=1#post880838

http://www.fiskesnack.com/forum/show...l=1#post883166

Kommentera

Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg
        De rullarna kan överraska. Jag och min kompis tog hem ett par och testade. Han körde med exakt den modellen hela förra helgen på sitt jerkspö med 0.36 mm flätlina. Vi kastade med stora jiggar (100-150 gram) hela helgen och dessutom var det minusgrader ute. Till råga på allt lyckades han få en 5:a, en 6:a och ett par 3-4 kg på den. Han hade inte ett problem under hela helgen, mer än att spöringarna på hans spö frös. Jag tror att den där rullen är av samma kvalité som Abu Garcias Black Max.
        100 gram? Så himla lätt?! Rena UL-rullen, juh!

Kommentera

Kina rullarna är helt klart värt pengarna. Hade en sådan som du funderar på som en polare köpte, går helt klart att jämföra med rullar som kostar 3ggr mer i Sverige.

Viktigt är att man lär sig hur man ställer in rullen för varje bete innan man avgör om denna rulle är bra eller ej. Även den bästa rullen kan uppfattas som skit om den är fel inställd.

Vill du se om du gillar multirullar är detta ett väldigt bra alternativ, bra tillfälle att meka med grejerna för att lära sig och förstå sig på lågprofil/multirullar.

Jag har lärt mig massor

Finns minus med Kinarullar (behöver inte alltid vara så men bra att veta) men även massa plus. Ibland kan små detaljer saknas och göra en galen.
          Exempel på ena rullen var det inte kolfiber broms "lameller" och dessa klibbade fast sig ibland eller gav en ojämn broms. Fixade sig när jag smörjde upp de lite och lossade på bromsen när jag inte använde rullen.
          Och det andra var att det saknades vissa distansbrickor bakom ett kullager och detta gjorde att inställningarna inte lirade som man ville ibland. Men efter att jag studerade lite spängskisser och hur rullar är uppbyggda listade jag ut vad det var som saknades eller behövdes ändras och då vart rullarna riktigt grymma.

Senare tänkte jag beställa en liknande rulle som du länkat till och trimma lite, polera vissa detaljer, byta kullager, byta kolfiber "lamellerna" osv för att se hur bra man kan få de. Kommer göra en tråd med massa bilder för att visa det jag gjort och försöka även förklara varför.

Men skräms inte av det jag skriver, rekommenderar alla som vill prova på multi att köpa sig en kinarulle. Så det är mycket rulle för pengarna och värt alla dagar i veckan
          Senast ändrad av Serigös; 2013-12-02, 03:16.

Kommentera

det är säkert kul om man får hem dom... min har fortfarande inte dykt upp (bestälde i september) sen skicka dom en ny, fortfarande inte kommit(skickades i början av november...)
            fiska? Javist

Kommentera

En grej man ska lära sig är att inte acceptera om de vill skicka en ny, be alltid dem återbetala dina pengar och sedan om du nu är sugen att vänta ännu mer beställa produkten igen. På detta sätt får man aliexpress eller ebays skydd, om man gör som du löper tiden ut och är säljaren bedragarenså kommer du varken se röken av rullen eller pengarna.

Kommentera

hmm intressant, blir nog att maila och byta taktik då
                fiska? Javist

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                  Kina rullarna är helt klart värt pengarna. Hade en sådan som du funderar på som en polare köpte, går helt klart att jämföra med rullar som kostar 3ggr mer i Sverige.

Viktigt är att man lär sig hur man ställer in rullen för varje bete innan man avgör om denna rulle är bra eller ej. Även den bästa rullen kan uppfattas som skit om den är fel inställd.

Vill du se om du gillar multirullar är detta ett väldigt bra alternativ, bra tillfälle att meka med grejerna för att lära sig och förstå sig på lågprofil/multirullar.

Jag har lärt mig massor

Finns minus med Kinarullar (behöver inte alltid vara så men bra att veta) men även massa plus. Ibland kan små detaljer saknas och göra en galen.
                  Exempel på ena rullen var det inte kolfiber broms "lameller" och dessa klibbade fast sig ibland eller gav en ojämn broms. Fixade sig när jag smörjde upp de lite och lossade på bromsen när jag inte använde rullen.
                  Och det andra var att det saknades vissa distansbrickor bakom ett kullager och detta gjorde att inställningarna inte lirade som man ville ibland. Men efter att jag studerade lite spängskisser och hur rullar är uppbyggda listade jag ut vad det var som saknades eller behövdes ändras och då vart rullarna riktigt grymma.

Senare tänkte jag beställa en liknande rulle som du länkat till och trimma lite, polera vissa detaljer, byta kullager, byta kolfiber "lamellerna" osv för att se hur bra man kan få de. Kommer göra en tråd med massa bilder för att visa det jag gjort och försöka även förklara varför.

Men skräms inte av det jag skriver, rekommenderar alla som vill prova på multi att köpa sig en kinarulle. Så det är mycket rulle för pengarna och värt alla dagar i veckan
                  jag vill mycket gärna ha en instruktion!!!

Kommentera

Satt och letade lite bland rullarna på aliexpress och hittade denna som verkar ha aluminiumstativ för $41,25 USD. Kan kanske vara ett alternativ. Är lite sugen att testa själv.
                    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2013-12-02, 18:44.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                      Satt och letade lite bland rullarna på aliexpress och hittade denna som verkar ha aluminiumstativ för $41,25 USD. Kan kanske vara ett alternativ. Är lite sugen att testa själv.
                      Såg väldigt intressant ut den dära! Om du köper den får du gärna återkomma med en recension. Aliexpress är det en typ utav ebay eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 736 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04