Ursprungligen postat av grynning
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Baitcast Finesse - Ultralätt med multirulle
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggJag har haft MGX:en och äger 3601zx JDM. Känslan i en rund rulle i metall kontra en LP rulle i kompositmaterial är givetvis stor men jag tror inte att en 1600zx kastar avsevärt mkt bättre än en MGX. Ska de kasta riktigt lätta beten tror jag det är bättre att kolla på en trimspole det finns till både MGX och zx1600.
Min Mörrum (zx3601) klar av att kasta neråt 7g utan stora svårigheter det gör en MGX också eller en premier för den del också även om mörrumen hanterar beten över 10g bättre.
Har själv vart sugen på en zx1601 till det lättaste fisket men inte kommit till skott ännu me då med en trimspole till för optimala kastegenskaper.
Fick klämma på alla dessa rullar idag och även nya revo rocket med 9:1 utväxkling.
Det jag är ute efter är felfria och hyffsat långa kast. Är det så att mgx inte är långt efter de andra så vettefan. Kanske ska slå till och trimma grejerna man har framåt hösten.
Mörrumen är ju dock nått man gärna vill ha i rullsamlingen, so jäkla skön rulle. Vill gärna ha svenskgjorda grejer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Larsww Visa inläggVill gärna ha svenskgjorda grejer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggDå försvinner alla ABUs moderna lågprofilare.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Larsww Visa inläggTack för svaren!
Fick klämma på alla dessa rullar idag och även nya revo rocket med 9:1 utväxkling.
Det jag är ute efter är felfria och hyffsat långa kast. Är det så att mgx inte är långt efter de andra så vettefan. Kanske ska slå till och trimma grejerna man har framåt hösten.
Mörrumen är ju dock nått man gärna vill ha i rullsamlingen, so jäkla skön rulle. Vill gärna ha svenskgjorda grejer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggFinns en film på en kille som kastar typ 30m med en 3g vobbler med en MGX på youtube. Så den rullen är allt kompetent.
Anar jag en länk i ditt nästa inlägg?Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggHade tydligen redan gjort det tidigare i tråden...
Gött ju! Tack!Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
En liten film snutt om att kasta med ultra lätta beten.
...
Finns en film på en kille som kastar typ 30m med en 3g vobbler med en MGX på youtube. Så den rullen är allt kompetent.Senast ändrad av tonyex; 2015-06-29, 12:13.
Kommentera
-
Tänkte köpa en availspole till min scorpion 1000xt. Men vet inte riktigt vilken ja ska välja av de 2 som finns hos hedgehog. Sen undra ja om vikterna på originalspolen passar till avail?.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 736 visningar
0 gillar