Bästa rullen för jerk fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa rullen för jerk fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Aha! Är det alltid så att rullar med magnetbroms saknar c-broms? Har en gammal Amba cs mag som jag inte använt på länge. Men har aldrig funderat på detta förut. Har bara köpt nån rulle som känts bra, spolat på lina & bankat på...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
      Aha! Är det alltid så att rullar med magnetbroms saknar c-broms? Har en gammal Amba cs mag som jag inte använt på länge. Men har aldrig funderat på detta förut. Har bara köpt nån rulle som känts bra, spolat på lina & bankat på...
      Nope, på ex. CS mag kan du köra med både magnetbroms och centrifugal. Finns och har funnits rätt många rullar som har båda systemen..

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
        Nope, på ex. CS mag kan du köra med både magnetbroms och centrifugal. Finns och har funnits rätt många rullar som har båda systemen..
        Men inte bland lågprofilarna?

Kommentera

Men inte bland lågprofilarna?
          Hmm Revo STX senaste modellen har ex. både Centrifugal och Magnet. Toro och Curado har bara centr. ifall du menar dem?

Kommentera

• Jag har haft flera st curado D sedan introduktionen någonstans runt 2006. Mina 300 "gick varmt" och jag hade inga problem med dom under alla år jag hade dom. Även idag jag har svårt att tro att en rulle som kostar under 200 USD kan prestera bättre än dom. Men vi alla tycker olika såklart.

//T

Kommentera

• Har aldrig ställt in nåt annat än mekaniska kastbromsen. Alltid tyckt mina rullar kastat så långt som dom behöver. På mageliten hade jag alltid magneten ställd på noll. Blir spännande att fippla lite med detta & se om jag kanske får ut ännu mer av mina rullar. Öppnade Toron igår & såg att 3 av 6 c var aktiverade. Säkert därför jag aldrig får overruns på den. Hur många brukar ni som har lite koll låsa? 4 eller 5?

Sen återstår det att se om nästa rullinköp. Tycker det känns som det är lite dött lopp mellan curado, toro hs, nacl & lexa. Blir säkert nöjd med vilken som.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Jag har haft flera st curado D sedan introduktionen någonstans runt 2006. Mina 300 "gick varmt" och jag hade inga problem med dom under alla år jag hade dom. Även idag jag har svårt att tro att en rulle som kostar under 200 USD kan prestera bättre än dom. Men vi alla tycker olika såklart.

//T
                Med andra ord är 1195 kr ett bra pris på en ny 301dsv i butik?

Kommentera

Det är definitivt ett bra pris, bara att klippa till. Du blir garanterat nöjd

Kommentera

Dom är väl t.o.m lite knepiga att få tag på?. Gick en 301dsv på tradera häromdagen för 1550+ frakt.

Kommentera

• På mageliten hade jag alltid magneten ställd på noll.
                      Jag kör fortfarande med en 6500 CS mag Elite till lite tyngre beten, jag använder ingen mek-broms har aldrig satt dit några C-vikter och har som du mag-bromsen på 0, den kastar riktigt långt utan tillstymmelse till nervositet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04