Utrustningstråden för haspelentusiaster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrustningstråden för haspelentusiaster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu har Lundgrens svarat på min reklamation av toppen. De säger att RST får fixa det här och att jag inte ska behöva betala en spänn. Så långt är vi naturligtvis helt överens. Dessvärre blir det tydligen att, trots allt, skicka spöet (nu med en något för kort och en något för lång topp) till de tyska diplomingenjörerna men min insats begränsas i det avseendet tydligen till att se till att grejorna kommer till Lundgrens. Det ska bli intressant att se hur detta avlöper. Tur att jag köpte ett M5-spö också så att jag har något att fiska med i höst!

Kommentera

• dubbel
      Senast ändrad av lausvik; 2014-08-14, 22:20.

Kommentera

• trippel

Kommentera

• Så är då, äntligen, den tragikomiska historien om min reklamation av RST-spöet, slut. Det sista kapitlet skrevs dag då jag svängde in till stan och visade upp den för långa topp RST skickat. Det visade sig vara en del till ett helt annat (billigare) spö... Exakt vad man ska säga om det vet jag inte. Jag är helt enkelt mållös. Det måste, sammantaget med vad som tidigare hänt, vara någon slags rekord.

Nå, nu hade jag bestämt mig för att låta det hela vara, dvs att fortsätta att använda mitt fungerade med 3 cm för korta spö och det var lundgrens med på. Så jag lämnade tillbaka den felaktiga toppen och fick mina pengar tillbaka. Eller? Nja, nu betraktade man den rabatt jag förhandlat mig till på köp av ett annat spö (ett RST M3 som stod där med en vacker röd prislapp) som en rabatt på den felaktiga utbytestoppen så enligt Lundgrens sätt att se på saken var det inte 1.500 kr utan 1.000 kr jag skulle ha tillbaka. Jag blev mållös igen. Naturligtvis bråkade jag inte om saken och jag hoppas verkligen att Lundgrens var nöjda med den affären för det lär dröja innan jag gör några ytterligare sådana med dem.

Nu kan tråden förhoppningsvis återgå till att handla om saker som gör en entusiastisk!

Kommentera

• Men du var ju så himla nöjd med Lundgrens och gick genast till deras försvar när undertecknad reste en viss kritik mot dem .

Bara för att påminna dig om vad du skrev:

"anser mig ha mycket goda relationer med den butiken. Välsorterade, fysiska, redskapsbutiker som Lundgrens är en utrotningshotad art i dessa näthandelstider och jag betalar gärna några kronor extra (jämfört med "billigast möjliga på nätet") när jag handlar för förmånen att ha tillgång till dem."

Håller du fortfarande fast vid det här uttalandet?

~Paul~

Kommentera

• Ursprungligen postat av dePaul Visa inlägg
              Men du var ju så himla nöjd med Lundgrens och gick genast till deras försvar när undertecknad reste en viss kritik mot dem .

Bara för att påminna dig om vad du skrev:

"anser mig ha mycket goda relationer med den butiken. Välsorterade, fysiska, redskapsbutiker som Lundgrens är en utrotningshotad art i dessa näthandelstider och jag betalar gärna några kronor extra (jämfört med "billigast möjliga på nätet") när jag handlar för förmånen att ha tillgång till dem."

Håller du fortfarande fast vid det här uttalandet?

~Paul~
              Delvis.

Kommentera

• Ett diplomatiskt svar .

~Paul~

Kommentera

• I våras var jag glad som en speleman efter att ha ropat in en Cardinal 44 i, såvitt kunde utläsas av bilderna, mycket gott skick på Tradera. Sedan lyckade DHL schabbla bort paketet och för en månad sedan fick jag ett meddelande att de gett upp och villa ha mitt ersättningskrav. Något sådant har jag ännu inte fått iväg och i går ringde en tjej från DHL, meddelade att de återfunnit försändelsen och frågade om jag fortfarande vill ha den. Såklart att jag vill! Nu håller jag bara tummarna för att DHL ska lyckas den här gången.

edit.
                  Och på den vägen är det...
                  Senast ändrad av lausvik; 2014-09-17, 11:06.

Kommentera

• Nå, efter den trista utvikningen om min misslyckade reklamation är det dags att föra in tråden på huvudspåret igen. Jag var nere i källaren och rotade fram ett av mina gamla glasfiberspön. Något såpass exklusivt som ett spö "made in England"! Nämligen ett vackert bambugult sjufots Pateke Morton haspelspö för betesvikter 7-20 gram.

Click image for larger version

Name:	DSC_3583.JPG
Views:	1
Size:	118,0 KB
ID:	1775437

Jag köpte spöet någon gång i förra halvan av åttiotalet (om jag minns rätt) och har använt det till diverse lättare fiske. Aktionen är relativt snabb för ett glasfiberspö. Det är relativt grovt i greppänden och har en jämn tapering. Fint korkgrepp, rejält Fuji rullfäste och keramiska Fuji spöringar. Spöfodralet är sytt i rejält, mörkblått, bomullstyg. Spöet är fortfarande fullt användbart, dvs det inte bara är helt och fungerar utan det presterar på en nivå fullt jämförbar med mer moderna kolfiberspön. Sedan ser det ju ganska coolt ut också...

Kommentera

• Hej, jag behöver ett tips om ny haspelrulle till mitt beastmaster 10-30gram. Skall fiska allt från havsöring till gäddmete. Har ni några tips?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 734 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04