En återbetalning från vattenverket (fast det är något utländsk bolag nuförtiden...) brände i fickan och vips var jag ägare till den största rulle jag någonsin hållit i. Exakt vad jag ska ha den till vet jag inte riktigt men jag har vaga idéer om gäddmete och, framförallt, någon slags surf casting (med rullen fastskruvad under ett tolvfots karpspö). Jag kan också tänka mig att den skulle fungera br a om jag drar till Älvkarleby eller Digerhuvud. Sk*t samma. Jag är entusiastisk och det är huvudsaken. En ruskigt fin rulle verkar det vara. Känns gedigen och det gör inte ont i ögonen att titta på henne.
Kort sagt så är jag nu stolt ägare till en Penn Affinity 7000 LC, en rulle avsedd för surffiske och/eller karpfiske. En sk Big Pit-reel. 300 meter 0,35 lyckades jag spola på den ena spolen (angiven kapacitet 270 m men jag brukar överfylla mina rullar). Den andra spolen ska rymma lika mycket 0,18 mm flätlina (men det kanske blir 0,25 mm nylon...).
Kort sagt så är jag nu stolt ägare till en Penn Affinity 7000 LC, en rulle avsedd för surffiske och/eller karpfiske. En sk Big Pit-reel. 300 meter 0,35 lyckades jag spola på den ena spolen (angiven kapacitet 270 m men jag brukar överfylla mina rullar). Den andra spolen ska rymma lika mycket 0,18 mm flätlina (men det kanske blir 0,25 mm nylon...).
Kommentera