I helgen var jag på Ö&B för att köpa en elkontakt. Jag tog en sväng runt hyllan med fiskegrejor och fann trepack med öringdrag (Fladen) som kostade strax under tre tior. Såg helt OK ut så jag köpte ett. 24 gram, snygg finish och en klassisk modell. Bör funka. Ovanligt bra krokar för lågprisdrag. Originalmonteringen med en fjäderring i nosen gillade jag inte men det är ju enkelt att ta bort den (för att fästa beteslåset direkt i hålet) och om man vill kan man ju, som jag gjort på bilden ovan, sätta den överflödiga ringen mellan kroken och den bakre fjäderringen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lågpristips
Collapse
X
-
Lågpristips
I helgen var jag på Ö&B för att köpa en elkontakt. Jag tog en sväng runt hyllan med fiskegrejor och fann trepack med öringdrag (Fladen) som kostade strax under tre tior. Såg helt OK ut så jag köpte ett. 24 gram, snygg finish och en klassisk modell. Bör funka. Ovanligt bra krokar för lågprisdrag. Originalmonteringen med en fjäderring i nosen gillade jag inte men det är ju enkelt att ta bort den (för att fästa beteslåset direkt i hålet) och om man vill kan man ju, som jag gjort på bilden ovan, sätta den överflödiga ringen mellan kroken och den bakre fjäderringen.Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]61512[/ATTACH]
I helgen var jag på Ö&B för att köpa en elkontakt. Jag tog en sväng runt hyllan med fiskegrejor och fann trepack med öringdrag (Fladen) som kostade strax under tre tior. Såg helt OK ut så jag köpte ett. 24 gram, snygg finish och en klassisk modell. Bör funka. Ovanligt bra krokar för lågprisdrag. Originalmonteringen med en fjäderring i nosen gillade jag inte men det är ju enkelt att ta bort den (för att fästa beteslåset direkt i hålet) och om man vill kan man ju, som jag gjort på bilden ovan, sätta den överflödiga ringen mellan kroken och den bakre fjäderringen.
har fått en del fladendrag av olika anledningar, och de flesta har inte haft en bra gång, eller rättare sagt, inte haft någon gång alls.
Kommentera
-
Fladens kustdrag har jag bra erfarenheter av men krokarna rostar oftast efter en användning. Det enda undantaget hittills var deras fina öringwobblers (Tiger och Tiger Slammer) som hade matta silvriga krokar som var avsedda just för saltvatten. Tyvärr så tillverkas inte dessa drag längre.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggHar du testat dessa?
har fått en del fladendrag av olika anledningar, och de flesta har inte haft en bra gång, eller rättare sagt, inte haft någon gång alls.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 735 visningar
0 gillar