Lågpristips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågpristips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lågpristips

Click image for larger version

Name:	DSC_0026.JPG
Views:	1
Size:	99,8 KB
ID:	1825088
    I helgen var jag på Ö&B för att köpa en elkontakt. Jag tog en sväng runt hyllan med fiskegrejor och fann trepack med öringdrag (Fladen) som kostade strax under tre tior. Såg helt OK ut så jag köpte ett. 24 gram, snygg finish och en klassisk modell. Bör funka. Ovanligt bra krokar för lågprisdrag. Originalmonteringen med en fjäderring i nosen gillade jag inte men det är ju enkelt att ta bort den (för att fästa beteslåset direkt i hålet) och om man vill kan man ju, som jag gjort på bilden ovan, sätta den överflödiga ringen mellan kroken och den bakre fjäderringen.

Tack! då blir det en liten sväng förbi ÖoB

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      [ATTACH=CONFIG]61512[/ATTACH]
      I helgen var jag på Ö&B för att köpa en elkontakt. Jag tog en sväng runt hyllan med fiskegrejor och fann trepack med öringdrag (Fladen) som kostade strax under tre tior. Såg helt OK ut så jag köpte ett. 24 gram, snygg finish och en klassisk modell. Bör funka. Ovanligt bra krokar för lågprisdrag. Originalmonteringen med en fjäderring i nosen gillade jag inte men det är ju enkelt att ta bort den (för att fästa beteslåset direkt i hålet) och om man vill kan man ju, som jag gjort på bilden ovan, sätta den överflödiga ringen mellan kroken och den bakre fjäderringen.
      Har du testat dessa?
      har fått en del fladendrag av olika anledningar, och de flesta har inte haft en bra gång, eller rättare sagt, inte haft någon gång alls.

Kommentera

Fladens kustdrag har jag bra erfarenheter av men krokarna rostar oftast efter en användning. Det enda undantaget hittills var deras fina öringwobblers (Tiger och Tiger Slammer) som hade matta silvriga krokar som var avsedda just för saltvatten. Tyvärr så tillverkas inte dessa drag längre.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
          Har du testat dessa?
          har fått en del fladendrag av olika anledningar, och de flesta har inte haft en bra gång, eller rättare sagt, inte haft någon gång alls.
          Nope, jag köpte dem på chans. Dock är det en beprövad formgivning . svag S-form, kupad - så jag tror mig om att kunna bedöma gången utan att behöva testa. I värsta fall har jag losat 30 spänn...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 735 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04