Vågar man köpa en beg ambassadeur på nätet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vågar man köpa en beg ambassadeur på nätet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vågar man köpa en beg ambassadeur på nätet

ABU Har under åren låtit tillverka ambassadeur rullar i varierande kvallite,o finesser hit o dit.Jag är sugen på en mindre rulle för lättare fiske,har en 5000c
    som jag är helnöjd med.
    Men hur ska jag kunna få reda på mer om rullarna innan jag lägger ett bindande auktionsbud.Eller ska man hålla sig till nyutbudet av rullarna,
    som tipsas o skrivs om här på fiskesnack.
    Har kollat vad som säljs på "tradera" men vad får jag.

Ursprungligen postat av Wobblersnidarn
    ABU Har under åren låtit tillverka ambassadeur rullar i varierande kvallite,o finesser hit o dit.Jag är sugen på en mindre rulle för lättare fiske,har en 5000c
    som jag är helnöjd med.
    Men hur ska jag kunna få reda på mer om rullarna innan jag lägger ett bindande auktionsbud.Eller ska man hålla sig till nyutbudet av rullarna,
    Beror väl helt hur mycket pengar du vill lägga på rullen, en ny rulle kostar mera än en begagnad, sedan kan det vara i princip samma skick dom är i. Men det är precis som med allt annat begagnat, du kan göra klipp eller stora missar.

Ett tips ang. modeller m.m är antingen FRB här på forumet eller www.google.se (det man inte hittar där finns inte)
    sigpic

Kommentera

kolla upp lite rekomendationer precis som flode säger och kolla info på internet och fråga runt bland folk. Då får du reda på en del.
      Fish On!

Kommentera

Kolla Jacksonlures.com och jämför priserna.
        http://jacksonlures.com/Commerce2/abuproducts.htm (tex.)

Köpte en C3 där förra sommaren, snabbt trevligt och snygg.
        Beg rulle, uppfixad i service lokal enligt egen utsago.

Men jag är nöjd.

Kommentera

som jag är helnöjd med.

2500-rullarna brukar dyka upp då och då på tradera. det är en ruskigt skön liten rulle som UT här på forumet kan göra underverk med i form av trimmning och förstärkning. min 2500 klarar beten upp till 50g och pallar det mesta i gädd och öringsväg. kolla traderasäljarens betyg och om han gjort många affärer. dom som säljer mycket brukar vara rädda om sitt rykte och vill inte att ngn ska skriva ner dom. så om dom har bra rykte och har gjort många affärer så brukar det vara lugnt. en 2500 brukar ligga mellan 900-1200:- och vad sedan UT tar för att göra justeringarna får han svara på själv. men gör du så, har du en liten rallyrulle som inte många andra har.
          achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
          \m/

Kommentera

Se till att ha god koll på vem som säljer. Det verkar vara förbannat enkelt att blåsa folk över nätet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Högås
              Se till att ha god koll på vem som säljer. Det verkar vara förbannat enkelt att blåsa folk över nätet.

med tanke på hur mycket affärer som görs över nätet så är det nog inte så illa som alla vill tro. lite sunt förnuft är det som krävs!
              achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
              \m/

Kommentera

som jag är helnöjd med.
                Om du ser en rulle på Tradera som du är intresserad av är det bara att slänga in en fråga om den modellen här på forumet. Chansen är stor att det finns några här som fiskar med just den modellen och dessutom kan jag ge lite info om olika rullars tekniska egenskaper/skillnader jämfört med andra. Så ut på Tradera och leta. Eller varför inte eBay? Finns mycket gott där och det brukar vara enkelt och säkert att handla där om man bara är ett uns försiktig.
                Senast ändrad av FRB; 2005-06-22, 07:34.

Kommentera

Begat är precis som många redan sagt en viss chanstagning, som att köpa en begad bil. Att kolla säljarens trackrecord är en bra början.

Jag har köpt åtskilliga rullar på Tradera och bara blivit besviken en gång. Då beskrevs rullen visserligen som sliten, men eftersom graden av "slitenhet" är en bedömningsfråga lät jag udda vara jämnt.

Var inte rädd, köp en rulle, tanka ner en sprängskiss från nätet, skruva isär den, gör den minutsiöst ren och smörj upp den.
                  ABU's rullar klarar väldigt mycket. Förutom skönhetsfel är det igentligen bara de nyare kullagren som muckar om innehavaren är slarvig, och det finns fantastiska keramhybrider.
                  www.utreel.com

Kommentera

Vågar man köpa ambassadeur på nätet

Tack för svaren o tippsen .

Jag har kanske formulerat mig lite otydligt,
                    klart att det finns en risk att bli lurad av en säljare.
                    Men mitt huvudbry är alla ambassadeur rullar som finns till försäljning.
                    Exempel.4600 c4 mag. 5600ws. 2005 lp. 523 XLT. eon 3600. 3500c.
                    ambassadeur mag11. T3600. 2500c. 4500cs. Mag XL1.

Att få reda på hur många meter lina går på är enkelt,men det säger inte allt.
                    Viken av dessa rullar ska jag tänka en tanke på,för är alla modeller bra ,därför det står ABU på dom.

UT. Du nämner keramiska kullager,är dom bättre än SKF:s lager,säljer du dom,
                    Och ALQ du nämnde 2500 rullen gäller det alla oberoende på efterkommande betäckning.
                    Det är nog inte sista rullfrågorna från mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 709 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04