Damn you, Fiskesnack! - Amba 2500c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Damn you, Fiskesnack! - Amba 2500c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Damn you, Fiskesnack! - Amba 2500c

Började häcka här på Fiskesnack för ett par år sedan och sitter nu med 5 st multirullar. Måste vara ert fel!

Nåja, senaste inköpet är den obligatoriska 2500C som jag budade hem från Ebay. Vilken smutt rulle!
    Men nu misstänker jag att jag är på väg till nästa nivå i eländet; trimning.
    Tänkte ge denna 2500c en hel del TLC under vintern och har scoutat in följande kit.

Någon som applicerat dessa delar på sin rulle och är det ett vettigt kit?
    Elelr är det vettigt att lägga 85 dollars mer och få med evighetsskruven också?

Givetvis kommer jag byta lameller men dom får jag ta någon annanstans ifrån.

Du kommer snart att ångra dig med de delarna och köpa hela kittet av reelman.
    Det är något du inte kommer att ångra. kostar lite men du får en riktigt bra rulle då.
    /Ingemar
    PS; multirullar kan man aldrig få för många av. Vinternöje att sitta och pilla med. Som min sambo säger "dina porrsidor"

Kommentera

OK, kan du utveckla något. Vad är det som är svagheten med detta? Kassa lager? Tung linspridare?

Kommentera

Genom att satsa på en fullständig trimning av din rulle får du en skönhet där alla delar lira bra ihop- Byter man linspridare har du samma rulle fast med en annan linspridare.

Går in här så förstår du bättre. http://reelman.se/

Välkommen till trimträsket. Bara att sälja hemmet nu.

Kommentera

Du kommer bara känna att varför tog jag inte spolen med så att det blev komplett.
          jag började med lager, drev och keramiskbult men fullföljde med allt efter någon månad. den blir stabil med alla delar.
          Det kostar men fungerar utmärkt att kasta riktigt lätta drag.
          Jag har inte testat de här delarna så de kan jag inte säga något om.
          /Ingemar

Kommentera

Damn you, Lintrassel

Gick ut på tradera och sökte på ambassadeur 2500 och det kommer upp en som ligger på 330kr, köpknappen är sugen

Kommentera

Köp! har man hållt i en 2500a så inser man att det är något annat än vad man tidigare hållt i. Vet inte vad det är men den är bara mmmmmm.

Kommentera

Ursprungligen postat av lintrassel Visa inlägg
                Började häcka här på Fiskesnack för ett par år sedan och sitter nu med 5 st multirullar. Måste vara ert fel!

Nåja, senaste inköpet är den obligatoriska 2500C som jag budade hem från Ebay. Vilken smutt rulle!
                Men nu misstänker jag att jag är på väg till nästa nivå i eländet; trimning.
                Tänkte ge denna 2500c en hel del TLC under vintern och har scoutat in följande kit.

Någon som applicerat dessa delar på sin rulle och är det ett vettigt kit?
                Elelr är det vettigt att lägga 85 dollars mer och få med evighetsskruven också?

Givetvis kommer jag byta lameller men dom får jag ta någon annanstans ifrån.
                Hade det inte vart enklare att gå över till haspel, då hade du sluppit all trimning

2-3 hasplar med dubbla spolar med olika linor så har du täckt in allt fiske du kan pyssla med i det här landet......möjligen en multi om du drar till havs nån gång.....

sparar en massa mektid som du kan använda till o o istället.......

Kommentera

Har du en orginal och ska börja trimma och inte vill trimma allt, så hade jag börjat med ett par lager och en lättad linspridare =) Nästa steg är lättad spole och lättat linspridarhjul!

Uffe på Reelman.se har ovan!

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
                    Hade det inte vart enklare att gå över till haspel, då hade du sluppit all trimning

2-3 hasplar med dubbla spolar med olika linor så har du täckt in allt fiske du kan pyssla med i det här landet......möjligen en multi om du drar till havs nån gång.....

sparar en massa mektid som du kan använda till o o istället.......
                    En fin/bra haspel är aldrig fel men en multirulle så mycket mer..bara man vant sig =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 299 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13