Någon som provat Berkley´s Whiplash Pro lina? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som provat Berkley´s Whiplash Pro lina?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon som provat Berkley´s Whiplash Pro lina?

hej allihopa,

Är det någon här som provat Berkley´s Whiplash Pro -flätlina? Brukar normalt köra med PowerPro men blev intresserad av Whiplash när jag läste om den
    höga brottstyrkan (ca 14kg på 0,10 lina, om jag minns rätt). Är Whiplash Pro "platt" eller "rund" i formen?
    www.mag.nu

Ursprungligen postat av Noisey Cricket
    hej allihopa,

Är det någon här som provat Berkley´s Whiplash Pro -flätlina? Brukar normalt köra med PowerPro men blev intresserad av Whiplash när jag läste om den
    höga brottstyrkan (ca 14kg på 0,10 lina, om jag minns rätt). Är Whiplash Pro "platt" eller "rund" i formen?
    Plattare än PP iaf, och mjukare, låter knappt i ringarna. Kompisen fiskar med den och är riktigt nöjd !

Minus är att det verkligen blir som garn vid trassel vilket gör det totalt omöjligt :S Men man fisakr ju inte för att få trassel så
    sigpic

Kommentera

Jag har testat den till haspel, å det funkade inget vidare... vid trassel så blev det himla komplicerat att återställa linan...
      kan tänka mig att den fungerar bättre till multirulle!
      Hög brottstyrka hade den iaf:-)

Kommentera

Jag använder 0.28 till min rocket och är mycket nöjd med den...

Kommentera

Köper du Power Pro så kan du vara säker på att du får en bra lina iaf, kan nog inte begära så mycket bättre snöre än så. Har inte testat Berkleys flätlina.

Kommentera

Whiplash Pro är i nyskick helt underbar, men blir ganska snabbt sliten i kanterna och börjar fransa sig, och då helt plötsligt smäller det.
            Kan inte rekommendera den till Multi om man inte vill byta lina ofta.
            PPro och FINS Specra funkar.
            www.utreel.com

Kommentera

Härligt, stort tack... kör nästan enbart med Multi, så det blir nog ingen Whiplash lina för min del, men den påstådda brottstyrkan var grym iaf

UT: du kanske har något bra tips angående små multi-rullar och PowerPro´s lin-dimensioner: 0.10, 0.13, 0.15 är det någon av dem som lämpar sig bäst rent kast-mässigt? oavsett brottstyrka dvs.
              www.mag.nu

Kommentera

Testa HM Dragon 0.14 med brottstyrka 14+

Kommentera

Ursprungligen postat av RobRaven
                  Testa HM Dragon 0.14 med brottstyrka 14+
                  Det är inte överdriven hållfastheten man är ute efter, man vill ha en bra lina. Att man sedan köper en 0.14(0.30) som beskrivs hålla mera är väl bara dumt.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Noisey Cricket
                    hej allihopa,

jag har testat whiplash pro sen den kom och är mycket nöjd med resultatet. har fiskat otaligt antal timmar med haspel då främst bottenmete och det enda som hänt är att den bleknat något.
                    det dåliga är att det är svårt att reda ut trassel och att diametern inte är så tunn som den uppges. brottstyrkan stämmer dock.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 770 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04