Saker att köpa med sig hem från staterna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Saker att köpa med sig hem från staterna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Saker att köpa med sig hem från staterna

Tjo alla där ute!

Jag är i USA just nu och funderar på om man borde köpa med sig lite prylar hem till abborre och gäddfisket... Finns det något som är mycket billigare här? Något effektivt bete som inte går att få tag på hemma?
    Något jag har snöat in på är en baitcast-utrustning för att fiska mellanstora spinnerbaits, ytbeten och jiggar av swimbaitmodell för gädda.... Borde kunna bli ett galet roligt fiske!

Har ni några tips på saker som är måsten att ha med sig hem? Har nämligen tillgång till en Bass Pro Shop som rimligtvis borde ha allting man kan önska sig.

Allt är ju billigare vissa wobblermodeller är löjligt billiga mot Sverige, skulle köpa med mig en bunt rapala och bomber ligger väll på typ halva priset, plano lådor har varit löjligt billiga de med men tyckte det såg ut som om priserna gått upp något.

Kommentera

Rullar och spön hade jag köpt, finns ju ett otroligt utbud till grymma priser jämfört med Sverige. Om man inte har möjlighet att ta med sig spön i och med transportproblemen de tillför. Hade jag satsat allt krut på rullar.
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Om du har en basspro i närheten så åk dit. Var i Kanada förra året och besökte en sådan.. spenderade nästan 5 timmar i affären och då är Kanada dyrare än USA men mycket billigare än Sverige. Jag köpte en jädra massa jiggar vilket var minst 50% billigare.

Kommentera

Köp små saker som kostar mycket pengar.
          Rullar måste vara en bra grej att handla.
          Kolla efter mer exotiska rullar som inte finns i samma utsträckning här hemma!
          Shimano och Daiwa har skitfina rullar som kostar massor här hemma !

Kommentera

Ekolod skulle jag köpt iaf. Om du köper ett lowrance med plotter så se till att fråga efter europeiska versionen bara

Kommentera

Var över för någon månad sedan och en halv dag på BassPro räcker inte kan jag säga.
              Jag köpte en del flätlinor och lite blandade drag. Finns ju en jäkla massa roliga saker och ett tiotal varianter på allt... Fanns massa små spinnerskedar på och till jiggar som jag inte sett så mycket av här i Sverige tex. Rullar bör man spara en del pengar på då allt som sagt är billigare där.

Ett tips är att kolla in Walmart. Vissa saker (exakt samma) var närmare halva priset mot BassPro.

Kommentera

Jag skulle ha köpt nytt/nya spön, någon multirulle/multirullar, en jävla massa drag och några linor i olika dimensioner

Kommentera

Blir det inte liv i tullen om man har hela resväskan med drag, rullar osv?

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka123 Visa inlägg
                    Blir det inte liv i tullen om man har hela resväskan med drag, rullar osv?
                    Om du tar bort förpackningar och kvitton osv så finns det inte så mycket de kan göra egentligen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 718 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04