Spöhållare från Jula??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöhållare från Jula???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jonas 37
    En kompis skaffade ett gäng danica, så var det premiärtur , jag släppte ut en stor dipsydiver och satte spöt i hållaren , PANG sen låg spö och rulle och flöt i vattnet. Danican kanske duger till lättare trolling eller när man metar. Kanske fler som vill veta vad det var för spö som flöt? Ett blackmaster greenpower 12 fot Mvh Jonas
    Instämmer till fullo! Danican funkar inte med tyngre parvaner. Knäckte en Danica förra sommaren men som tur var hade jag monterat en säkerhetslina (tyckte det såg klent ut) så det var bara att dra upp grejerna ur vattnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av pikehunter
      tycker denna riggning ser skaplig ut om man har liten "skitbåt" alternativt byter mellan olika båtar ofta.

Frågan är väl utöver funktion och kvalitet huruvida dom påfrestar årtullarna...?
      Denna funkar helt ok. Jag har använt den mycket.
      Den enda som är dumt är att man "stänger" av båten på mitten.
      There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

En skapligt billig spöhållare som är stabil och verkar helt OK är Biltemas.
        Har dock inte hunnit använda dom så mycket, passar nog inte till det tunga trollingfisket...
        Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
        www.solskensmetarna.se

Kommentera

Biltemas är också skräp. Köp riktiga grejor som PA den kloke skriver. Scottys, Normarks kraftiga eller nåt saftigt. Leksaker ska man inte använda när man fiskar. Att snåla och köpa billgt skit. Är dumt i längden. Och om det på köpet är dåligt.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
            Biltemas är också skräp. Köp riktiga grejor som PA den kloke skriver. Scottys, Normarks kraftiga eller nåt saftigt. Leksaker ska man inte använda när man fiskar. Att snåla och köpa billgt skit. Är dumt i längden. Och om det på köpet är dåligt.
            Helt sant.. man ska köpa riktiga grejer på en gång
            Fish On!

Kommentera

Spöhållare

Tillverka egna spöhållare,då får man kvalite o som passar till den egna båten

Kommentera

jag skulle aldrig förlita mig på utrustning från jula, ännu mindre skulle jag riskera min utrustning genom att lägga den i "händerna" på någonting från jula.

Kommentera

Tack för all hjälp. Ser inte ut som det blir någon spåhållare från Jula…….

Där finns ju också den ”gamla” metall varianten. Men det känns som den är svår o få tag på.
                  Någon som har erfarenhet med den o vet vad den heter ????

göööösen
                  Bifogade filer
                  Senast ändrad av göööösen; 2005-05-19, 12:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av göööösen
                    Tack för all hjälp. Ser inte ut som det blir någon spåhållare från Jula…….

Där finns ju också den ”gamla” metall varianten. Men det känns som den är svår och få tag på.
                    Någon som har erfarenhet med den????

göööösen
                    Har haft ett par såna för länge sedan. Funktionen var bra men jag tror att fastsättningsskruven kärvade ihop efter några år.

Kommentera

Köpte spöhållaren från Jula för ett par veckor sen. Haft den till flötestrolling och har då fäst den i den bakre sittbrunnen. Sitter faktiskt riktigt bra. Dock helt värdelöst att fästa den i relingen. Köp den o testa, om du inte tycker den e ok kan du ju alltid lämna tillbaks den.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 728 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04