bra spinnspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bra spinnspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bra spinnspö?

någon som rekomenderar spinnspöt Strikebow Salmon River 11" -120 gr?
    såg att det fanns billigt och är lite sugen på det...

Har ett som relativt nyligen inköptes från känd leverantör, för att ha ett spö för att kunna kasta riktigt tunga saker från land.
    Innan Ni tar mina omdömen som en utdömning skall alla veta att jag är bortskämd med Fenwick Ironfeather 10,6 ft som får mitt conolon premier 10,6 ft att kännas osmidig.

Det är en riktig stolpe.
    Jag har kastat 40g och 80g Zaltar, diverse stora jiggar samt sänke+wobbler för att dra flytwobbler långsamt men bottennära.
    Rullen har företrädesvis varit en moddad 6500 CS.

Tungjobbat, något svårbalanserat och fysiskt krävande. Bra känsla vid kast, under invevning samt vid drillning och bra detaljarbeten.
    Prisvärt och bra som komplement till annat, men jag skulle inte köpa det utan att ha något mer smidigt att tillgå.
    www.utreel.com

Kommentera

Jag hade ett Strikebow en gång i tiden där spöringarna rostade och spöet knäcktes vid ett lindrigt bottennapp. Alltså ett bottennapp!
      Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Ursprungligen postat av Bubblefish
        Jag hade ett Strikebow en gång i tiden där spöringarna rostade och spöet knäcktes vid ett lindrigt bottennapp. Alltså ett bottennapp!

måndagsexemplar månne??!
        [FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]

http://frank3n5731n.dracula.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av UT
          Har ett som relativt nyligen inköptes från känd leverantör, för att ha ett spö för att kunna kasta riktigt tunga saker från land.
          Innan Ni tar mina omdömen som en utdömning skall alla veta att jag är bortskämd med Fenwick Ironfeather 10,6 ft som får mitt conolon premier 10,6 ft att kännas osmidig.

Det är en riktig stolpe.
          Jag har kastat 40g och 80g Zaltar, diverse stora jiggar samt sänke+wobbler för att dra flytwobbler långsamt men bottennära.
          Rullen har företrädesvis varit en moddad 6500 CS.

Tungjobbat, något svårbalanserat och fysiskt krävande. Bra känsla vid kast, under invevning samt vid drillning och bra detaljarbeten.
          Prisvärt och bra som komplement till annat, men jag skulle inte köpa det utan att ha något mer smidigt att tillgå.

Efter att ha använt mitt nyligen inköpta Signa pike vill jag nog revidera mitt omdöme om Strikebow till: "OK för tungt bruk, om man verkligen inte har råd med något modernare".
          www.utreel.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 754 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S