Haspelrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelrulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspelrulle

Hej!

Jag har äntligen bestämt mig för att unna mig en ny rulle, då min nuvarande verkligen är sliten.
    Jag tänkte försöka hålla mig till runt 1000kr, ge och ta någon hundralapp.

Haspelrullen kommer att sitta på ett 8' spö, och kommer användas 95% till gäddfiske.

Kan jag få en kvalitetsrulle inom min budget? Vilket märke är det som gäller?

Tack på förhand!

(Om ni har ett spö, som skulle passa till den eventuella rullen ni rekommenderar, var inte blyg! länka till spöt också)

Jag kan själv inte mycket om haspel men har fått rekommendationer själv om att köpa en Sorön STX 40. Olssons fiske har en grym deal på just den nu. Tror dom ville ha 999kr för den så det passar ju perfekt på din budget
    Senast ändrad av john.ohrberg; 2013-08-13, 16:25.

Kommentera

Svårt att få tag i en mer prisvärd rulle för under 999:-. Bara att köpa. På 2a plats ligger väl shimano super gt bra till.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Har en grym rulle till dig. Skicka PM om du är intresserad.

Kommentera

Tack så mycket för svaren! Får känslan av att Sörön STX eller Super-GT är det som gäller.

Vilken storlek på rullen tycker ni skulle passa bäst? Det är väl mycket smaksak men, skulle ändå vilja höra lite vad ni tycker.
          Senast ändrad av HEATftw; 2013-08-13, 16:59.

Kommentera

En stx 20 eller 40 skulle jag välja. Lite beroende på vad det är för kastvikter på spöt samt vikten för spöt. Har själv haft en stx40 på ett 8' spö,den comcon kändes kanon o ja fick en bra balans.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Penn Sargus är en bra rulle som ligger strax över din budget här hemma men som du får för nästan halva priset om du beställer den här:

/S
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Jag kör två Sorön 40 rullar på mina olika spön..... funkar kanon, och du får en spole för flätlina och en extraspole där du kan ha annan lina. Jag kör 0.16 tracer braid på flätlinespolen för mitt öringfiske, på extraspolen ligger flätlina 0.28 för gäddfiske och annat.......
                för tung gädda känns storlek 20 lite tunn, och sorön finns inte i 30......

edit, har kört mina söro rullar på spön med 8 9,6 11 och 12 fot med kastvikter från 3-65 gram, har inte kännts obalanserat eller fel på något av spöna..... möjligen skulle 12 fot spöt bära en tyngre rulle utan att det skulle störa.....

kände på ett 10 fots berkley Lightning shock idag, 15-55 gram, kändes som det skulle passat mitt gäddfiske..... men valde ett 11 fots 5-30 gram för öringfisket istället.... har ett 9,6 3-18 gram som jag fiskat mycket med sen tidigare, och för det priset känns det som ett grymt spö.......
                Senast ändrad av sparetime; 2013-08-13, 18:23.

Kommentera

Shimano Aernos alla dagar i veckan! Episk rulle för pengarna!
                  http://fyndiq.se/sok/?q=shimano+aern...no-aernos-2500
                  Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Valfri penn i 3000 eller 4000 storlek, gärna från tyskland, som länkats förr i tråden..... låt plånboken avgöra. ?.
                    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S