Ursprungligen postat av Hippo
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multi till St Croix Legend Tournament - Long Ranger
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg..håller i övrigt med ang. det där med balans, skitviktigt! Och avs. jänkarspön så finns där de som passar mig utmärkt och andra mindre..precis som hos alla märken, typ! Skönaste HÖ-spöt någonsin är ex. St. Croix Avid 9,6 fot 1-oz..makalöst! Medan jag tycker att mitt 8 fots Wild River känns lite för framtungt för att vara optimalt..men det tål ju att upprepas, det där med att smaken är som baken..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggSilverbågen:Hade samma tankar om min pro rocket angående gäddspinn....Men ett byte av lager och en lätt linspridare gjorde stor skillnad :-)
Däremot skall jag nog investera i en lättad linspridare till min 2500 CI ....det enda som saknas på den rullen...
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggJag håller med (igen)! Längtar efter vårfisketuren på Gotland! Jag hade riktigt riktigt kul i år där!
SB: Frågan om det bästa multirulle för höfiske är redan besvarad sedan länge! haha
//T
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggAntar att svaret är 2500c med 6.0 drev från Avail!?
Förresten, jag är lite fundersam på hur mkt kraft förlorar man med detta drev. Jag läste att man kan inte köra med hårt åtdragen broms. Låter mysko. En annan nackdel är att man tar in som max 56 cm lina per vevtag.
.. men jag vet inte varför jag bryr mig, jag sålde min fina 2500c för många år sedan .....
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-08-10, 21:54.
Kommentera
-
Gammal är äldst!
Rubriken för dagens testfiske stod klar efter bara några kast med rullen som Old Firehand tidigt i tråden pekade ut som nummer ett bland mina befintliga multirullar.....jag talar om Ambassadeur 6500 CS Rocket...
Hade fyllt den nya rullen som i vintras ropades in NIB på Tradera för 650 kr med Suffix 832-linan från 5501-raketen....den ljusblå rullen matchade det mörkblå Long Ranger-spöt fint och det enda jag kan anmärka på rullen är att jag inte är helt överens med de runda retroknopparna på veven.....det senare var dock som bortblåst när jag såg ur fint kombon kastade....
Precis som någon tidigare spekulerat i tråden så kastade 6500-raketen ännu bättre än 5501-raketen.....inte bara längre utan även mycket stabilare än alla rullar i testet sofar...no professional overruns today m8s...
Kände mig i princip klar att ropa ut "And the winner is....!!!"
.....MEN!!!.....med på turen idag var en ca 15 år gammal Ambassadeur 6500 c Pro Shop....rullen, som jag tror var nåt slags föregångare till Pro Shop-raketerna, köptes ursprungligen tillsammans med ett 10-fots Adexa Tempest och var tänkt att bända storgäddor i Furusundsområdet. Den kombon har dock under flera år stått i ett hörn i garaget och endast mycket sporadiskt använts ända till den för två år sedan plockades fram och testades i samband med bombardafiske efter HÖ....lite overkill var omdömet den gången....
Satte på den gröna rullen på Long Rangern....rullen som för första gången på 15 år i vintras skruvades isär och fick några droppar olja sen den var ny.....tänkte att det kanske är bäst att börja lite försiktigt och valde därför att sätta på ett 58-grams Westin Jerk......laddade lite försiktigt och drog iväg kastet.....Oh Shit!!!!! Var tanken som slog mig när jag fick slå till tumbromsen......inte för att linan reste sig utan för att draget var på väg att segla in i ett båthus som jag bedömt vara gott och väl utom kasthåll.....
Ja....vad ska man säga.....6500 c pro shop is tha shit or what!?!.....rullen är helt klart outstanding jämfört med alla rullar som hittills testats....och då har jag i princip inte varit missnöjd med nån av dem...damit.....och jag som just kommit över en 301D till rätt pris....hm...kanske var onödigt....eller?
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2013-08-10, 22:37.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
Ja....vad ska man säga.....6500 c pro shop is tha shit or what!?!.....rullen är helt klart outstanding jämfört med alla rullar som hittills testats....och då har jag i princip inte varit missnöjd med nån av dem...damit.....och jag som just kommit över en 301D till rätt pris....hm...kanske var onödigt....eller?
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggNej det är inte onödigt! Man kan inte ha för långa rullar!
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggRubriken för dagens testfiske stod klar efter bara några kast med rullen som Old Firehand tidigt i tråden pekade ut som nummer ett bland mina befintliga multirullar.....jag talar om Ambassadeur 6500 CS Rocket...
Hade fyllt den nya rullen som i vintras ropades in NIB på Tradera för 650 kr med Suffix 832-linan från 5501-raketen....den ljusblå rullen matchade det mörkblå Long Ranger-spöt fint och det enda jag kan anmärka på rullen är att jag inte är helt överens med de runda retroknopparna på veven.....det senare var dock som bortblåst när jag såg ur fint kombon kastade....
Precis som någon tidigare spekulerat i tråden så kastade 6500-raketen ännu bättre än 5501-raketen.....inte bara längre utan även mycket stabilare än alla rullar i testet sofar...no professional overruns today m8s...
Kände mig i princip klar att ropa ut "And the winner is....!!!"
.....MEN!!!.....med på turen idag var en ca 15 år gammal Ambassadeur 6500 c Pro Shop....rullen, som jag tror var nåt slags föregångare till Pro Shop-raketerna, köptes ursprungligen tillsammans med ett 10-fots Adexa Tempest och var tänkt att bända storgäddor i Furusundsområdet. Den kombon har dock under flera år stått i ett hörn i garaget och endast mycket sporadiskt använts ända till den för två år sedan plockades fram och testades i samband med bombardafiske efter HÖ....lite overkill var omdömet den gången....
Satte på den gröna rullen på Long Rangern....rullen som för första gången på 15 år i vintras skruvades isär och fick några droppar olja sen den var ny.....tänkte att det kanske är bäst att börja lite försiktigt och valde därför att sätta på ett 58-grams Westin Jerk......laddade lite försiktigt och drog iväg kastet.....Oh Shit!!!!! Var tanken som slog mig när jag fick slå till tumbromsen......inte för att linan reste sig utan för att draget var på väg att segla in i ett båthus som jag bedömt vara gott och väl utom kasthåll.....
/S
Är man tillräckligt inbiten och dum i huvudet så kör man med gamla/nya Ambor och halvgamla/nya Japanare...med halvgammal menar jag ex. Curado 201B...alla riktiga moderna lågprofilares urfader/moder !!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 718 visningar
0 gillar