Någon som kan rekommendera större gummibeten för gädda i shadstuk? Hur brukar de tackas, vad för typ av huvud?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gummibeten för gädda
Collapse
X
-
Även om det kommit en hel del nya (och dyrare) varianter på temat stora shadjiggar på sistone, tycker jag fortfarande att Relax 23 cm funkar bra. Vikt på jigghuvudet beror på hur djupt och hur snabbt du har tänkt att fiska. Någonstans 15-30 gram är väl normalspannet. Sedan en stingertafs i någon form av gäddvänligt material med en bra krok att fästa längre bak på jiggen. Finns särskilda små spikes som är bra för att inte förstöra gången på betet.
Förutom Relax gillar jag även Shaker Shad i 20 cm-variant.
-
Söderjiggen har jag fått gravt mycket gädda på. Den är mycket enkel att tackla, jag kör enbart med 10 grams skallen i storlek 10/0 med två stycken stingers, väldigt stabil i gången och finns i sjukt fina färger. Relax funkar oxå mycket bra men Söderjiggen är min absoluta Nr1
Kommentera
-
Finns en hel uppsjö utav gummibeten. Relax jiggar, McRubber, Söderjiggen, Lucy, Mcbrubber etc etc. Sök lite själv och hitta din egna favorit.
/MMina Placeringar:
2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike
Kommentera
-
Haft framgång med niotums relax tillsammans med http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=14889
Totalpriset färdigriggad blir dryga femtiolappen, vilket jag tycker är ok. Tycker det känns trist att punga ut en hundrafemtiolapp för lite gummi som snart går till återvinningen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggÄven om det kommit en hel del nya (och dyrare) varianter på temat stora shadjiggar på sistone, tycker jag fortfarande att Relax 23 cm funkar bra. Vikt på jigghuvudet beror på hur djupt och hur snabbt du har tänkt att fiska. Någonstans 15-30 gram är väl normalspannet. Sedan en stingertafs i någon form av gäddvänligt material med en bra krok att fästa längre bak på jiggen. Finns särskilda små spikes som är bra för att inte förstöra gången på betet.
Förutom Relax gillar jag även Shaker Shad i 20 cm-variant.
Ursprungligen postat av Tyran Visa inläggSöderjiggen har jag fått gravt mycket gädda på. Den är mycket enkel att tackla, jag kör enbart med 10 grams skallen i storlek 10/0 med två stycken stingers, väldigt stabil i gången och finns i sjukt fina färger. Relax funkar oxå mycket bra men Söderjiggen är min absoluta Nr1
Ursprungligen postat av Mikael S Visa inläggFinns en hel uppsjö utav gummibeten. Relax jiggar, McRubber, Söderjiggen, Lucy, Mcbrubber etc etc. Sök lite själv och hitta din egna favorit.
/M
Kommentera
-
För att se om gummifisket är ngt för dig innan du börjar sitta uppe hela natten och göra stingers så kan du ju köpa färdiga gummin som är riktigt trevliga typ brubber, fluffer, azkikr.
Har hela lådan full av tacklade mcrubbers och söderjiggar men fiskar ändå helst med en brubber :-).
Sen om du vill fiska med exempelvis söderjigg eller mcrubber så finns det skola på sportfiskeprylars blogg om söderjiggen samt youtube, i huvudet på en betesbyggare för claes gummi.
Glöm inte bort att du också kan tacka typ söderjiggen med skruv så du kan fiska den shallow.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar