Gummibeten för gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummibeten för gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gummibeten för gädda

Någon som kan rekommendera större gummibeten för gädda i shadstuk? Hur brukar de tackas, vad för typ av huvud?
    Bloggen | Portfolio

Även om det kommit en hel del nya (och dyrare) varianter på temat stora shadjiggar på sistone, tycker jag fortfarande att Relax 23 cm funkar bra. Vikt på jigghuvudet beror på hur djupt och hur snabbt du har tänkt att fiska. Någonstans 15-30 gram är väl normalspannet. Sedan en stingertafs i någon form av gäddvänligt material med en bra krok att fästa längre bak på jiggen. Finns särskilda små spikes som är bra för att inte förstöra gången på betet.

Förutom Relax gillar jag även Shaker Shad i 20 cm-variant.

Kommentera

Söderjiggen har jag fått gravt mycket gädda på. Den är mycket enkel att tackla, jag kör enbart med 10 grams skallen i storlek 10/0 med två stycken stingers, väldigt stabil i gången och finns i sjukt fina färger. Relax funkar oxå mycket bra men Söderjiggen är min absoluta Nr1

Kommentera

Finns en hel uppsjö utav gummibeten. Relax jiggar, McRubber, Söderjiggen, Lucy, Mcbrubber etc etc. Sök lite själv och hitta din egna favorit.

/M
        Mina Placeringar:
        2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
        2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Haft framgång med niotums relax tillsammans med http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=14889
          Totalpriset färdigriggad blir dryga femtiolappen, vilket jag tycker är ok. Tycker det känns trist att punga ut en hundrafemtiolapp för lite gummi som snart går till återvinningen...

Kommentera

En klassisk 15cm relax jigg kör jag med till gädda.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
              Även om det kommit en hel del nya (och dyrare) varianter på temat stora shadjiggar på sistone, tycker jag fortfarande att Relax 23 cm funkar bra. Vikt på jigghuvudet beror på hur djupt och hur snabbt du har tänkt att fiska. Någonstans 15-30 gram är väl normalspannet. Sedan en stingertafs i någon form av gäddvänligt material med en bra krok att fästa längre bak på jiggen. Finns särskilda små spikes som är bra för att inte förstöra gången på betet.

Förutom Relax gillar jag även Shaker Shad i 20 cm-variant.
              Tackar, skönt att man kan testa med sina vertikalhuvuden då tills man hittar det som passar. Slippa köpa nya tyngre huvuden.

Ursprungligen postat av Tyran Visa inlägg
              Söderjiggen har jag fått gravt mycket gädda på. Den är mycket enkel att tackla, jag kör enbart med 10 grams skallen i storlek 10/0 med två stycken stingers, väldigt stabil i gången och finns i sjukt fina färger. Relax funkar oxå mycket bra men Söderjiggen är min absoluta Nr1
              Den ser riktigt fin ut, ska testas!

Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
              Finns en hel uppsjö utav gummibeten. Relax jiggar, McRubber, Söderjiggen, Lucy, Mcbrubber etc etc. Sök lite själv och hitta din egna favorit.

/M
              Jo det är ju det som är problemet därför ville jag ha lite tips. Se vad folk tycker, istället för att köpa 10 stycken för 1500kr och bara använda 2 som man fastnar för.
              Bloggen | Portfolio

Kommentera

För att se om gummifisket är ngt för dig innan du börjar sitta uppe hela natten och göra stingers så kan du ju köpa färdiga gummin som är riktigt trevliga typ brubber, fluffer, azkikr.
                Har hela lådan full av tacklade mcrubbers och söderjiggar men fiskar ändå helst med en brubber :-).
                Sen om du vill fiska med exempelvis söderjigg eller mcrubber så finns det skola på sportfiskeprylars blogg om söderjiggen samt youtube, i huvudet på en betesbyggare för claes gummi.

Glöm inte bort att du också kan tacka typ söderjiggen med skruv så du kan fiska den shallow.

Kommentera

Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

Sjukt fina färger på Bogg´sarna... Men aningen dyra eller?
                  Skitfiske då!!!

Kommentera

Tjääna
                    Jag säger bara Relax 6", har fångat massor med gäddor på den. Dessutom kostar den bara en tia styck (en gummibit ska inte kosta mer) om du köper den från proguideshop.
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 707 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04