Vilket klipp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket klipp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket klipp!

Var inne på peos fiske i eftermiddags i sundsvall.. gick fram och kollade på jerkpåkarna.. båda bft buster samt compre och lf jerk premium heavy.. sen ett spö till ett lf jerk premium medium och en rulle.. men varför är prislappen borta? jag knallade bort och frågade vad spöt skulle gå på löst.. han slog in några snabba siffror på räknaren och sa.. ca 630kr.. jag nästan utbrast YIPPIE!.. det är taget.. sen knallade jag bort till jerkhyllan och plockade på mig en buster jerk röd/svart glitter samt 2 st sliders en flytande mört och en sjunkande abborre.. sen 100m påspolad pp 0.36 hela kalajset gick på 1168kr..tafs fick jag på köpet 2 st lååånga halvmjuka.. de skulle vara lättare att börja med.. slidern tjorvade sig lätt med pianotråd sa han

en mycket nöjd kund gick ut genom dörren och mot bilen med ett stort leende på läpparna..

direkt när man kom hem så drog man iväg direkt och började prova.. efter lite jobb gick slidern rikigt fint..

nu väntar jag bara på lite varmare väder.. då får gäddorna se upp

jerk är det roligaste jag provat på... rekomenderas starkt..

det var allt för mig
    Fish On!

Hmm låter ju inte helt fel

Berätta gärna hur det går med ditt jerkande ... har tänkt o skaffa ett set men har ju inte precis massor av platser där det går fina gäddor så känns som man kanske slänger pengarna i sjön.
    Gone Fishing!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
      Var inne på peos fiske i eftermiddags i sundsvall.. gick fram och kollade på jerkpåkarna.. båda bft buster samt compre och lf jerk premium heavy.. sen ett spö till ett lf jerk premium medium och en rulle.. men varför är prislappen borta? jag knallade bort och frågade vad spöt skulle gå på löst.. han slog in några snabba siffror på räknaren och sa.. ca 630kr.. jag nästan utbrast YIPPIE!.. det är taget.. sen knallade jag bort till jerkhyllan och plockade på mig en buster jerk röd/svart glitter samt 2 st sliders en flytande mört och en sjunkande abborre.. sen 100m påspolad pp 0.36 hela kalajset gick på 1168kr..tafs fick jag på köpet 2 st lååånga halvmjuka.. de skulle vara lättare att börja med.. slidern tjorvade sig lätt med pianotråd sa han

en mycket nöjd kund gick ut genom dörren och mot bilen med ett stort leende på läpparna..

direkt när man kom hem så drog man iväg direkt och började prova.. efter lite jobb gick slidern rikigt fint..

nu väntar jag bara på lite varmare väder.. då får gäddorna se upp

jerk är det roligaste jag provat på... rekomenderas starkt..

det var allt för mig

Vad var det för grejor du köpte då?
      sigpic

Kommentera

lf jerk premium medium 630kr 100m pp 0.36 1 buster jerk och 2 st sliders.. allt detta gick på ca 1170kr sen fick jag 2 tafsar gratis

så jag fick ett grymt bra pris på spöt.. lundgrens säljer sina för 900..

ska jerka hela eftermiddan och kvällen imorrn..

sen kör jag med min amb. d5 .. ska nog in dit sen och köpa en ghost tail och en till buster och kanske nåt mer..

suveränt kul att jerka iaf.. den flytande slidern gick jäkligt fint.. de andra var lite svårare att se pga. att det är halvgrumligt och att dom går djupare

gå gärna in på www.fiskesiten.tk och regga er i forumet och kolla runt på siten
        Bifogade filer
        Senast ändrad av Henk; 2005-05-03, 22:23.
        Fish On!

Kommentera

Hehe... var oxå där i eftermiddags! köpte en buster jerk, ett ytbete, och nå småplock... Sen när jag var på väg att gå så undra Lars Öhman (en som jobbar där) om jag ville testa en flätlina "135m Sufix MATRIX PRO 0.38 37kg" och eftersom man har en rulle ledig så var det bara att tacka och ta emot... så i morgon blir det test av lina!!

//Johan
          // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_83_
            Hehe... var oxå där i eftermiddags! köpte en buster jerk, ett ytbete, och nå småplock... Sen när jag var på väg att gå så undra Lars Öhman (en som jobbar där) om jag ville testa en flätlina "135m Sufix MATRIX PRO 0.38 37kg" och eftersom man har en rulle ledig så var det bara att tacka och ta emot... så i morgon blir det test av lina!!

//Johan
            var ute igår i ca en timma.. ska jerka hela kvällen sen.. det var så jäkla kul.. ska in dit någon dag och köpa mig en ghost tail och en till buster eller så..

blev så förvånad när jag fick bra pris på spöt.. typ 270 kr rabatt mot lundgrens.. jag fick som sagt ge 630kr för spöet
            Fish On!

Kommentera

Blev inget igår då?? Är faktiskt en riktigt bra Butik PO:s! bra service är det oxå... blir nog fiske för mig hela dagen i morgon!! är sååå sugen!!
              Skitfiske på re!

//johan
              // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_83_
                Blev inget igår då?? Är faktiskt en riktigt bra Butik PO:s! bra service är det oxå... blir nog fiske för mig hela dagen i morgon!! är sååå sugen!!
                Skitfiske på re!

//johan
                nedu.. inget idag heller.. gäddan har inte kommit igång här än.. ska ut på ett ställe imorrn där det förhoppningsvis står lite gädda nu.. vill ju känna lite sprattel i påken
                Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
                  nedu.. inget idag heller.. gäddan har inte kommit igång här än.. ska ut på ett ställe imorrn där det förhoppningsvis står lite gädda nu.. vill ju känna lite sprattel i påken
                  men du... längre upp iljungan mot ångehållet till har dom
                  så smått kommit igång. åker runt där i borgsjön o neråt
                  callanssågen om du råkar veta vart det ligger.. tog tre
                  pikes där förra söndan, på två timmar. toppade inte så starkt,
                  men 2,5 iaf

Kommentera

kommer nog igång här snart också.. där jag fiskar nu har dom tagit gädda på över 13kg.. så hopp finns det..
                    Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 771 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S