Reserv och slitage utrustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reserv och slitage utrustning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reserv och slitage utrustning?

Jag hade tänkt att skaffa några extrautrustningar, då jag knäkt på tok för mycket spön senaste tiden, under diverse resor mm.
    Spöna skulle vara tåliga hyffsat billiga samt riktiga ringar, har kollat lite på RT Hard Core, Striceforce samt Beastmaster. Alla påstås i reklamen vara tåliga.
    Jag frågar därför om erfarenheter om ovanstående samt övriga spön som skulle passa.
    Det tar sig nog ska du se!

Du har inte funderat på att vara mer försiktig??! vad jag vet så har jag aldrig lyckats att knäcka några av mina spön. Det enda spöt som har gått sönder var när kompisen trampade på den efter att han hade ställt den på bryggan... Vi fiskare vet ju att man aldrig ställer spön direkt på marken eller golvet mm...

Kommentera

Har själv ett rt hardcore 7" 5-30g, och det är prisvärt tycker jag. Men nu ska jag köpa ett Beastmaster, saknar korken på rt....

Kommentera

Skaffa en spötub så slipper du transportskadorna, den underlättar dessutom själva packningen då den är rund och slät. Det där med otur brukar gå i perioder, hoppas att det vänder för dig snart. Det kan inte bli billigt att köpa en massa "i fall att" spön.
        Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Tyvärr är inte spötuber garanti att grejorna håller, har fimpat 2 toppar i spötuber.
          Däremot så brukar Elanen rekommendera Ugly stick spöna, han är som sagt
          stor konsument av spön och rullar, fiskar nog mer på ett år än många gör i
          sitt liv!
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Shakespear Ugly stik, finns på www.cabelas.com bl.a
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ger man sig fasen på det går det att knäcka alla spön men ditt spö är ju din fiskekompis som inte sviker dig när det hettar till. Självfallet sviker du inte ditt spö när det är lugnt på fiskefronten men vi är under förflyttning till nästa äventyr.

BeastMaster och Ugly Stick är mycket tåliga spön och om du visar dem lite omtanke så håller de. Ställ dem gärna på bryggan så de syns men lägg dem aldrig där någon kan trampa på dem.

Och detta ska jag säga som alltid fraktar mina spön fiskefärdiga i bakluckan!
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av FlowerPower
                Har själv ett rt hardcore 7" 5-30g, och det är prisvärt tycker jag. Men nu ska jag köpa ett Beastmaster, saknar korken på rt....
                Hard Core spöna dammar du inte av i första taget inte ! Dock anser jag dom som något tunga. Men det är ju en stor skillnad i pris på Beastmaster o HC.

Beastmaster är säkert ett bättre spö, men som sagt det kostar mera. Finns en recension om Beastmasterspöna här på sidan förresten, annars e det väl bara att gå in till en äffär och pilla på spöna, jämnföra o.s.v.

Hoppas du hittar ngt som passar dig !
                sigpic

Kommentera

adexa tempest.. is the shit .. där har du ett "bruks"spö...
                  Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Spöna blir inte mosade när dom ligger på marken, utan under praktiskt fiske. De får utstå ganska mycket slitage men inga direkta slag. Möjligtvis får de små frakturer under transporten i båten mm.

Tanken med extraspöna är att ha några som kan användas vi fiske i spöfientliga miljöer, så som från kanot och snåriga stränder.
                    Tackar för de svar och tips jag fått
                    Det tar sig nog ska du se!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 709 visningar
                    0 gillar