Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggFick en länk av en vän på Tatula 100 Tacklewarehouse & ju mer jag läser om då så verkar det vara mkt rulle för pengarna
Jag tror en Tatula för dryga hundringen kan vara ett riktigt sunt köp faktiskt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Leon Visa inläggNågon som har koll på kommande spön från våra vänner i öst eller andra sidan Atlanten?
Är dock också väldigt nyfiken på om det kommer något riktigt spännande till våren.
Särskilt intresserad av rena BFS-modeller från USA.
Har lagt märke till den relativt nya modellen av Troutin Marquis från ABU i Japan. Där finns en modell som är 4'8", kastar 1.5-4.5 gram och väger 73 gram. Priset är blygsamma 21 000jpy. Jänkarna pratar ganska mycket BFS men jag tycker att utbudet därborta är lite dåligt.
Hade varit väldigt spännande att testa något liknande spö tillsammans med ett kul rullbygge.
KTF D27-spole på dryga 5 gram med tunn fluorocarbon och kasta 2-grammare?
Ja, det har man ju en hel del användning för här i Svedalas södra inland!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggJag har fastnat så illa i customträsket att jag nästan helt slutat kika på spön från både öst och väst.
Är dock också väldigt nyfiken på om det kommer något riktigt spännande till våren.
Har lagt märke till den relativt nya modellen av Troutin Marquis från ABU i Japan. Där finns en modell som är 4'8", kastar 1.5-4.5 gram och väger 73 gram. Priset är blygsamma 21 000jpy. Jänkarna pratar ganska mycket BFS men jag tycker att utbudet därborta är lite dåligt.
Hade varit väldigt spännande att testa något liknande spö tillsammans med ett kul rullbygge.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggJag har fastnat så illa i customträsket att jag nästan helt slutat kika på spön från både öst och väst.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inläggKan ju fiska riktat efter monsterpredatorer som Sarv, id o färna! Alla tre arter fiskas efter med små vobblers på under 5 gram i polen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inläggKan ju fiska riktat efter monsterpredatorer som Sarv, id o färna! Alla tre arter fiskas efter med små vobblers på under 5 gram i polen.
Jag har visserligen ett par bäckar med öring i närheten. Går ju börja med lite "Silver Creek"-fiske a la Japan men visst vore det ännu fräckare att fiska vitfisk med sina ultralätta multiprylar.
Kanske ännu ett projekt till 2016...
Kommentera
-
https://i.ytimg.com/vi/pU0J1A10x3I/maxresdefault.jpg vet inte om bilden funkar men Googla smużaki. Finns en uppsjö olika betestillverkare dom gör små handgjorda insektsimitationer i vobblerform. Har varit sugen länge på att prova men har aldrig blivit av. Tror det kan vara riktigt kul fiske faktiskt.
Kommentera
-
Har kikat på små fjantbeten då jag beställt från Fishing Mart. För några år sedan hade de ganska gott om mindre insektsimitationer.
Jag har en spöklinga liggande som är 7 fot och kastar 1.8-10 gram. Kanske dags att få ett spö byggt av den och sen komplettera med en kul BFS-rulle.
Att bygga några insekstimitationer av ett tungt träslag som ek borde ge en vikt på 2-4 gram för väldigt små, kompakta beten vilket inte alls ska vara omöjligt att kasta med nämnda klinga.
Å andra sidan finns extremt lättkastande spön i Japan.
Jag i princip ingen nytta av en liknande rigg men hur var det nu; det är väl kul med nya prylar?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar