Ja, jo jag betvivlar inte "R300" robusthet, (?) den är väl gjort för grövre fisk än gädda, men om man förväntar sig en externt justerbar mag force-Z så kan man bli besviken...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Dessutom är den redigt bred:
2015年2月7日-8日にインテックス大阪で行われた【フィッシングショー OSAKA 2015】のイベントをBASSERS UNITED が突撃取材!!【DAIWA RYOGA SHRAPNEL】をご紹介!▼CHECK WEB SITE▼http://bassersunited.com/
Till fetare gummi skulle jag lätt ta hem en CQ 301. Dock bör man betänka att linupptaget är ganska högt (76cm), om man gillar att slamkrypa. Så den som likt jag har svårt att veva heroinlångsamt kanske gör bäst i att köpa en slöare rulle, som Ryoga 2020L. Den finns fortfarande tillgänglig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggDaiwa Ryoga i 300 stl
http://japantackle.com/Daiwa/Daiwa_RyogaShrapnel.htmUrsprungligen postat av anteman Visa inlägg"Ryoga 300" är vacker men ha i åtanke att den är bromsad på annat sätt än Ryoga 1016/2020. Kolla om inte Japanangler kan ta hem en R2020, de tog hem en CC 200DC åt mig, på väg nu :-)
Hörde med jpangler (som jag antar att du menar), han trodde inte att den skulle komma in igen. Spekulerade i att det skulle komma en ny modell snart.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggDessutom är den redigt bred:
2015年2月7日-8日にインテックス大阪で行われた【フィッシングショー OSAKA 2015】のイベントをBASSERS UNITED が突撃取材!!【DAIWA RYOGA SHRAPNEL】をご紹介!▼CHECK WEB SITE▼http://bassersunited.com/
Till fetare gummi skulle jag lätt ta hem en CQ 301. Dock bör man betänka att linupptaget är ganska högt (76cm), om man gillar att slamkrypa. Så den som likt jag har svårt att veva heroinlångsamt kanske gör bäst i att köpa en slöare rulle, som Ryoga 2020L. Den finns fortfarande tillgänglig.
Ang. CQ301, den är väl inte släppt ännu?
Men jag är inte helt fel ute i alla fall med mitt första val?
Får kanske "nöja" mig med en lågprofilare i alla fall då. Vad finns det för skoj att kolla på?
Jag tänker som så att om jag handlar från japan slipper jag den extra tull och sales tax som drabbar amerikanska handlare.
Ska kanske tillägga att 4500:- är min absoluta smärtgräns. Inräknat tull och moms.Senast ändrad av JOTAck; 2015-02-14, 23:36.
Kommentera
-
Precis inom budget. Men röstar ändå på Calcuttan...
Inte helt orimligt att det kommer en ny modell annars. Daiwa förefaller ju (trots spekulationerna) med shrapnel markera en fortsatt produktion och utveckling av runda rullar. Kanske beror på att snakehead är det nya svarta i japan enligt rykten. Isf förutspår jag ett par kommande guldår för oss gäddfiskare på andra sidan planeten...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägghttp://global.rakuten.com/en/store/j...ga-2020l-left/
Precis inom budget. Men röstar ändå på Calcuttan...
Inte helt orimligt att det kommer en ny modell annars. Daiwa förefaller ju (trots spekulationerna) med shrapnel markera en fortsatt produktion och utveckling av runda rullar. Kanske beror på att snakehead är det nya svarta i japan enligt rykten. Isf förutspår jag ett par kommande guldår för oss gäddfiskare på andra sidan planeten...
Vad gör att du lutar åt Calcuttan då? Det är mycket pengar på spel så att säga, så man vill ju inte köpa fel rulle ☺
Ännu en fråga blir CQ 201 för liten för spöt? Som jag förstått det av tidigare åsikter i tråden ligger ryogan nånstans mittemellan cq 201 och 301?Senast ändrad av JOTAck; 2015-02-15, 00:03.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JOTAck Visa inläggVad gör att du lutar åt Calcuttan då? Det är mycket pengar på spel så att säga, så man vill ju inte köpa fel rulle ☺
Ännu en fråga blir CQ 201 för liten för spöt? Som jag förstått det av tidigare åsikter i tråden ligger ryogan nånstans mittemellan cq 201 och 301?
Angående storlek så är det ganska subjektivt. Jag själv är extremt förtjust i små rullar. Ju mindre desto bättre! Skämt åsido, så länge man har tillräcklig linkapacitet och balansen på spöt inte blir helt off så går jag mer än gärna ner i storlek. En CQ 201 klarar absolut av det fisket du tänkt. Om du sen tycker att den känns bra på spöt och i handen är en annan femma. Finns ju de som absolut måste ha en rulle i 6000-size bara för att betet väger 100gSenast ändrad av Fogeljazz; 2015-02-15, 09:52.
Kommentera
-
Häromdagen dök de senaste importerna upp här hemma. Fyra stycken Eon Pro 3601 som hittat hem från den uppgående solens land. Vilken fantastisk liten rulle, genial och vansinnig på samma gång. Det engelska uttrycket "over-engineered" stämmer rätt bra här. Alla fyra är inte till mig, men en av dessa juveler får en given plats i samlingen. Ska bli spännande att testa när den här förbannade isen släpper.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inläggCalcuttan är en riktigt solid rulle som garanterat kommer att orka med det mesta du kan komma på att vilja kasta
Angående storlek så är det ganska subjektivt. Jag själv är extremt förtjust i små rullar. Ju mindre desto bättre! Skämt åsido, så länge man har tillräcklig linkapacitet och balansen på spöt inte blir helt off så går jag mer än gärna ner i storlek. En CQ 201 klarar absolut av det fisket du tänkt. Om du sen tycker att den känns bra på spöt och i handen är en annan femma. Finns ju de som absolut måste ha en rulle i 6000-size bara för att betet väger 100g
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inläggHäromdagen dök de senaste importerna upp här hemma. Fyra stycken Eon Pro 3601 som hittat hem från den uppgående solens land. Vilken fantastisk liten rulle, genial och vansinnig på samma gång. Det engelska uttrycket "over-engineered" stämmer rätt bra här. Alla fyra är inte till mig, men en av dessa juveler får en given plats i samlingen. Ska bli spännande att testa när den här förbannade isen släpper.
[ATTACH=CONFIG]76188[/ATTACH]
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
igår, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 701 visningar
0 gillar