Ursprungligen postat av barnmorskan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggSer grymt ut! Var köpte du SV-spolen och hur tungt skulle du säga känns ok att kasta med den?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inläggPrecis vad jag tänkt fråga också Ser grymt bra ut och nu blev jag ju inte mindre sugen på att plocka hem en..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggGav ju inte mindre näring till önskan att vilja testa en T3 SV....338 dollar på jpangler verkar ju vara ett rätt ok pris också...
/S
@ Magnus (Sthlm) & Fogeljazz:
Tycker klassningen känns rimlig med dragning åt överklassad. Tycker 60g kändes som rena semestern, men skulle nog börja tveka uppåt 90g. Det tyngsta jag körde var 70g och mer än så skulle jag bara använda för att Daiwa hävdar att det utan problem går att kasta 80g. Får återkomma efter ett par turer. Jag tenderar alltid att fega lite i början när grejerna är nya
Bromsen är inget problem för vikterna. På ett 56g bete körde jag trassel- och tumfritt på inställning 5 av 20.Senast ändrad av barnmorskan; 2014-01-05, 20:57.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggLåter inte som ett galet pris! Du får gärna testa min FX68 (T3) med SV-spole om du vill få känsla för det hela. Själva T3 är ju lite av en älska-hata rulle. Ryogan är om man står ut med vikten en lite tryggare konstruktion som klarar hela spolens register. T3 är inget jag aldrig skullle använda till beten över 50g, helst inte över 40g tror jag. Spolen däremot
@ Magnus (Sthlm) & Fogeljazz:
Tycker klassningen känns rimlig med dragning åt överklassad. Tycker 60g kändes som rena semestern, men skulle nog börja tveka uppåt 90g. Det tyngsta jag körde var 70g och mer än så skulle jag bara använda för att Daiwa hävdar att det utan problem går att kasta 80g. Får återkomma efter ett par turer. Jag tenderar alltid att fega lite i början när grejerna är nya
Bromsen är inget problem för vikterna. På ett 56g bete körde jag trassel- och tumfritt på inställning 5 av 20.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggSåg trevligt ut, dina filmer! Vad väger en SV-spole och är det ngt utöver vikten som är speciellt med den? Passar den i en Amba =) ?
Passar dessvärre bara Daiwarullar, dock glädjande de flesta mid- high end rullar som gjorts de senaste tio åren.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggTack! SV-spolen är väldigt grund och relativt lätt i förhållande till djupet med egenvikten på 13,5g. Innovationen ligger i induktorkonstruktionen som till skillnad från Magforce V och Z inte är centrifugalstyrd och har väldigt kort aktionsdjup.
Passar dessvärre bara Daiwarullar, dock glädjande de flesta mid- high end rullar som gjorts de senaste tio åren.
Kommentera
-
Mico Module is the use of smaller teeth, but more of them. It creates a smoother retrieve by increasing the surface area contact between the drive gear and pinion gear. The MM gears utilize the HEG design by being larger than "standard" gears or what used to be standard by todays specs.
Denna nya CQ 101 med X-ship och MM har en spole som är 3 mm högre än föregångare dvs 36 vd 33. För att behålla "nästan" samma linupptag per vevtag ( 58 vs 59) , då måste shimano minska utväxlingen från 5.8 ( gamla) till 5.2 på den nya CQ. Spolen drivs inte att vindkraft, såvitt jag vet.
//TSenast ändrad av tonyex; 2014-01-08, 13:08.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggBilden här:
[ATTACH=CONFIG]62857[/ATTACH]
Observera att utväxlingen är ganska låg , fast dom tar 59 resp. 60 cm per vevtag ändå!
Micro Module måste vara något utöver det vanliga.
//T
Kommentera
-
Det är svårt att se på bilden hur "illa" det är, men man bruka vänja sig ganska fort eller inte alls. //T
Kommentera
Foton
Collapse
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
-
av SpringarenJag har fiskat haspel i många år men tänkte prova multirulle till jigg och hårdbeten. Jag köpte en bra...1 Foto
-
2024-08-10, 08:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 701 visningar
0 gillar