Ursprungligen postat av JiBbR
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDen har kommit ut , enda problemet jag kan se är linkapaciteten den motsvarar en Amb:6000 ..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggJag skulle välja t3 sv istället. Är själv rätt sugen på den. SV spolen ska verkligen inte vara tråkig..
Då kan jag på sikt komplettera med en SV spole för finessfisket har jag förstått (japantackle) och den djupare MX spolen känns mer rätt initialt. (kan man göra tvärtom tro, T3 SV med djupare MX spolen eller är jag i alla avseenden ute o seglar nu?) Oj, nu känns det som om jag börjar bli smittad av den där "roliga import grejer bacillen" som grasserar här i tråden!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sanity Visa inlägghur verkar det med tull och moms när man köper från kina , usa och ja andra icke eu-länder ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sanity Visa inlägghur verkar det med tull och moms när man köper från kina , usa och ja andra icke eu-länder ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJa kanske det, fast det lutar än så länge mer åt att jag tar MX om det blir en Daiwa. Inte bättre men mer "bang for the yen"?
Då kan jag på sikt komplettera med en SV spole för finessfisket har jag förstått (japantackle) och den djupare MX spolen känns mer rätt initialt. (kan man göra tvärtom tro, T3 SV med djupare MX spolen eller är jag i alla avseenden ute o seglar nu?) Oj, nu känns det som om jag börjar bli smittad av den där "roliga import grejer bacillen" som grasserar här i tråden!
Hur som helst; med T3 MX går det utmärkt att byta spole. De som funkar utan modifikation är SV, 1010, 1012 och 1016 där sista siffran anger lindimensionen "lb test" med vilken 100m fyller spolen (idiotiskt mått då 16lb test inte är en dimension). Plockar man ut en shim kan man få dit spolarna till Steez-serien också. Varför man nu skulle vilja det...
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sanity Visa inläggNu är det som så här att jag tänkte importera ismete prylar för gäddfisket i vinter och vet inte riktigt vad man ska söka efter ? vill ju ha bra skit som håller när gäddan kliver på ?
St.Croix gör GRYMMA spön för pimpling/isjiggning/ismete, jag har själv för iår införskaffat ett 32" medium ice legend som kommer användas för att försöka vertikala gösen/kanadicken från isen som jänkarna gör... Frakt och tull och fanstyg gör det dock orimligt dyrt att handla flera spön till ismete setupsen... Frabill, Shakespeare, fenwick, Thorne Bro's, Berklys ice legend är andra bra och mer eller mindre kända märken som producerar kvalitet som inte finns tillgängligt i sverige ännu.
Därför ismetar jag med det som finns tillgängligt här hemma till riktigt bra priser (!) också. Kinect medium och bft xtream ice 4,5" är mina val för i vinter och till det får mina sommarrullar luftas även på vintern! (ambor, daiwor etc). På landösjön och andra kanadarödingsjöar där det är begränsat till ett spö per person lär jag dock lyxa med mitt st.croix då siken åker ner mot botten...
länkar till lite film som du kanske missat om vad jag surrar om;
Full show 3, as aired on Wild TV and Pursuit Channel the week of Jan. 14, 2013 - Justin Jenken cohosts to tackle vast Lake Winnipeg for huge winter walleyes ...
http://www.FaceBook.com/UncutAnglingPart 1 of 3. Huge Lake Trout are on the agenda at drive-to Kenanow Lodge, using large deadbaits on iFishPro tip-ups, when...
http://www.iFishPro.com/http://www.FaceBook.com/UncutAnglingPart 2 of 3. Lake Trout action on jigging lures and large dead baits. What this lacks in burbot s...
Senast ändrad av hewzter; 2013-11-01, 22:55.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
igår, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 701 visningar
0 gillar