Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anteman
    replied
    "Ryoga 300" är vacker men ha i åtanke att den är bromsad på annat sätt än Ryoga 1016/2020. Kolla om inte Japanangler kan ta hem en R2020, de tog hem en CC 200DC åt mig, på väg nu :-)

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
    Hallå alla glada.

Har nyligen införskaffat mig ett St Croix LT top 'n tail. Nu till det delikata "problemet" att välja rulle till detta spö. Har en 5501 rocket som jag kan köra på så länge. Kommer att som störst kasta big mcrubber med kanske 20g jiggskalle så ungefär 150g.

Jag beställde en ryoga 2020hl som tyvärr (?) var slut. Kanske var jag helt fel ute? Var väl egentligen väl dyr men man får väl leva på nudlar i värsta fall.

Har ni några tips på nån skojig rulle. Inga problem att importera. Vill helst inte ha någon lågprofilare men har trots det kollat på en tatula HD custom. Kan det vara något?

Ös på med tips på rullar och inköpsställen ☺
    Daiwa Ryoga i 300 stl
    All aluminum machine-cut body and side plates 2-point centrifugal brake Synchronizing level winder Extra strong duralumin ESD spool Thick ESD 90mm long power handle with special large knobs from Whiplash factory Mechanical stopper / instant anti-reve

Lämna en kommentar:

• JOTAck
    replied
    Hallå alla glada.

Har nyligen införskaffat mig ett St Croix LT top 'n tail. Nu till det delikata "problemet" att välja rulle till detta spö. Har en 5501 rocket som jag kan köra på så länge. Kommer att som störst kasta big mcrubber med kanske 20g jiggskalle så ungefär 150g.

Jag beställde en ryoga 2020hl som tyvärr (?) var slut. Kanske var jag helt fel ute? Var väl egentligen väl dyr men man får väl leva på nudlar i värsta fall.

Har ni några tips på nån skojig rulle. Inga problem att importera. Vill helst inte ha någon lågprofilare men har trots det kollat på en tatula HD custom. Kan det vara något?

Ös på med tips på rullar och inköpsställen ☺

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Ja det är en Availspole.Sitter finesslager i den och e-skruven.Veven är nr2 av två gjorda.Gjort dom själv.

Lämna en kommentar:

• gabbu
    replied
    Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    [ATTACH=CONFIG]76000[/ATTACH

Nya borrerullen.Några importerade grunkor i den.
    Är det en availspole? var köpte du veven nånstans?

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    [ATTACH=CONFIG]76000[/ATTACH

Nya borrerullen.Några importerade grunkor i den.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• grynning
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    http://www.avail.jp/shop/products/ms_zxum/index.html ???
    Finns ju både offset tryckknappar och annat
    Jo man kan ju pimpa rullen förstås, men riktiga prestanda höjande delar verkar det finnas noll av. De gamla spolarna fungerar inte till den senaste mörrumen.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Har också lite gummi på väg från utlandet som jag ser fram emot att få blöta

Beträffande FC har jag tagit hem lite av olika märken och i olika dimensioner. Har dock inte riktigt blivit klok på vad jag tycker än, mer än att det är lättare att finessefiska med lina som inte lyfter betet så mycket. Har inte riktigt vant mig vid elasticiteten man en gång alltid hade, men jag gissar att det kommer tillbaks...

Skall testa någon grövre dimension för cranking sedan när våren kommer...

Lämna en kommentar:

• beachcast
    replied
    Längesedan det pratades om några roliga nya beten.
    Ingen som har införskaffat något spännande på sistone?
    Har själv slagit till på ett gäng crankbaits från Yamamoto, diverse mjukbeten från jackall, Yamamoto och Zoom. Följde även med lite fluocarbon som jag tänkte testa som huvudlina iår.
    Någon som har några egna upplevelser från att köra fc?

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    http://www.avail.jp/shop/products/ms_zxum/index.html ???
    Finns ju både offset tryckknappar och annat

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S