Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av aRAy Visa inlägg
    Inte för att det hör hit och det går säkert att söka sig till på forumet men jag frågar ändå.
    Hur gör du för att bifoga en bild som syns direkt i inlägget som din bild du la upp. I stället för länkar som jag fick!?
    Laddar upp bilden på Photobucket och kopierar adressen sen använder jag IMG-taggar...

[img] adress till bilden [/img]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
      Rengöring/smörjning av spollager och cal's drag grease på bromslamellerna skadar ju inte.

Jag gav också en dryg femhundring och det tycker jag absolut den är värd. Att man får med en grund extraspole är ju också trevligt. Du kommer säkert bli nöjd.
      Extraspolen är kanon, alltid bra att ha.
      Tack för tipset om bild uppladdning btw!

Kommentera

• Efter lite överläggning med Tonyex har jag kommit fram till att en Calcutta 201D skall införskaffas till mitt Fantasista Suisho Pro.

Har för mig att Beten.nu körde något specialpris på dem förra året, ingen som råkade köpa på sig en extra som kan tänka sig att sälja den vidare? En rulle skall ju inte behöva ligga oanvänd
        Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

• Ingen exklusiv rulle, men ni som överväger om det är värt att köpa en kinarulle för 500-600kr så ligger Daiwa Lexa 100 under 600kr nu. Klart värt.

Kommentera

• Nu när jag behöver en till rulle för mitt lf tailchazer spö 15-45g så funderar jag lite på en shimano scorpion 1500xt lr 200. Älskar ju min scorpion 1000xt så en 1500 lr 200 borde ju inte vara sämre. Sen ligger dom ju bra till i pris. Men mottager gärna fler tips i den prisklassen runt 200$ o högervevat. Eller är det värt att kliva upp på en scorpion dc? Kostar ca:299$,dvs bara nån hundring mer än vad en curado kostar.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

• Vad jag har förstått så är Scorpion DC inte nån kastkanon direkt. Väldigt lättanvänd och stabil, men kraftig bromsverkan och inga extrema kastlängder. Enligt Jun på Japantackle iaf. Kan ju finnas andra synpunkter på den rullen, men för $299 så hade nog jag tittat på andra rullar i den storleksklassen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                Vad jag har förstått så är Scorpion DC inte nån kastkanon direkt.
                Jag "känner" folk som har eller har haft en Scorpion DC och de tycker likadant gällande kastlänger, så den rulle är kanske inte något att ha i den prisklassen.

Curado I alt Scorpion 1500XT är mkt bra rullar under 200 USD om man gillar Shimano såklart.
                Daiwa har Tatula , om man vill gå den vägen.

//T
                Senast ändrad av tonyex; 2014-03-13, 00:43.

Kommentera

• Jag har en Tatula Type-R och kan varmt rekommendera den rullen. Nya Curado I ser också väldigt intressant ut.

Kommentera

• Igår kom det en sats med drev till min Luna 253 så nu har den 6,3:1 utväxling (Tack för hjälpen Barnmorskan) & den känns så jäkla bra till jerk fisket . Har testat ett antal rullar nu & lunan är den som sitter bäst i handen & den kastar riktigt bra också .
                    Kommer nu köpa en till luna till det andra spöt & när jag beställer nya drev tänkta jag även passa på att beställa lager .

Vad har ni för erfarenheter av HEDGEHOG STUDIO ZHi lager , kan man räkna med någon förbättring ?
                    Finns det något annat kul man kan göra på lunan för att öka prestandan ?

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                      Jag "känner" folk som har eller har haft en Scorpion DC och de tycker likadant gällande kastlänger, så den rulle är kanske inte något att ha i den prisklassen.

Curado I alt Scorpion 1500XT är mkt bra rullar under 200 USD om man gillar Shimano såklart.
                      Daiwa har Tatula , om man vill gå den vägen.

//T
                      Okej,då utesluter jag scorpion dc. Är ju trevligt o kunna kasta långt o ökar ju chanserna något på att få napp . Då blir det att kika på curado i o scorpion 1500xt.
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 701 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04