Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har inte kommit över det än. Nu blev ju i och för sig Krille j-vligt glad, men för f-n Jörgen. Sälja sin Core, för den där asymmetriska skapelsen

Kommentera

• Du vet vad som gäller Göran. Runt ska det vara. Inga ihop tryckta skapelser.

Kommentera

• Ja, runda rullar äger. Den saken är klar. Jag måste säga att min Exsence känns nästan som en rund rulle. Förresten , Är det någon här som kan japanska?

//T

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Ja, runda rullar äger. Den saken är klar. Jag måste säga att min Exsence känns nästan som en rund rulle. Förresten , Är det någon här som kan japanska?

//T
          Är det så att Shimano har snott kastbromsen från Abu Mörrumrullen? Som jag fattar har denna inte DC broms utan centrifugal.

Kommentera

• Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
            Är det så att Shimano har snott kastbromsen från Abu Mörrumrullen? Som jag fattar har denna inte DC broms utan centrifugal.
            Snott och snott, de gör en variant av det ABU kallar IVCB. Tror o andra sidan att Ryobi var först med denna typ av broms någon gång för länge, länge...länge sedan. Dvs 90-talet =)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
              Snott och snott, de gör en variant av det ABU kallar IVCB. Tror o andra sidan att Ryobi var först med denna typ av broms någon gång för länge, länge...länge sedan. Dvs 90-talet =)
              Då tolkar jag att ivcb bromsen är bra i alla fall. Dock finns Mörrumrullen med magnetbroms om man föredrar det. Det bästa är att tillverkarna äntligen börjar göra rullar som går att justera utan att behöva skruva isär rullen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
                Då tolkar jag att ivcb bromsen är bra i alla fall. Dock finns Mörrumrullen med magnetbroms om man föredrar det. Det bästa är att tillverkarna äntligen börjar göra rullar som går att justera utan att behöva skruva isär rullen.
                Tycker IVCB funkar mycket bra, så länge spolen inte är allt för tung. Har en Mörrum 1600IVCB med lättare spole än standardupplagan och där funkar det klockrent, lixom på Revo MGX! Kan inte tro annat än att Shimano gjort läxan så den lär nog funka förträffligt.

Kommentera

• Här är orginalrullen med IVCB-typ av broms för den vetgirige http://www.japantackle.com/Ryobi/Ryo...us_Spectra.htm

Kommentera

• hehe, snart spelar det väl ingen roll vem som har snott vad egentligen, men tanke på att alla teknologier snart finns tillgängliga för alla fiskeprylsleverantörer.
                    Jag bry mig inte längre om vem står bakom produkten, så länge jag är nöjd med den. Det är just det man ska sträva efter, tycker jag

//T

Kommentera

• Förbannat trevlig tråd det här!

Jag anses som lite av en pryltok av familj/vänner ja tom fiskevänner men i jämförelse med er så ligger jag ruskigt långt efter!!

Keep up the good work mates !!!!

/f

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 718 visningar
                      0 gillar