Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Cosmoz 08
    replied
    Fick upp ögonen för en lina i veckan som verkar intressant så igår blev det en beställning på en spole 50lb blå/grön Sunline FX2 .


    Click image for larger version

Name:	sunline-fx-2-braid-on-spool.jpg
Views:	1
Size:	86,1 KB
ID:	1777291

    Lämna en kommentar:


  • Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Hedgehog studio & Avail ---> TAKE MY MONEY!!
    Nått nytt kul du hittat, eller var det bara ett mer allmänt utrop?

    Lämna en kommentar:


  • grynning
    replied
    Hedgehog studio & Avail ---> TAKE MY MONEY!!

    Lämna en kommentar:


  • Gobben
    replied
    Då kan det skickas med EMS (-150 cm) och bör landa på 3-4000 Yen (c:a 210-275 kr).
    Senast ändrad av Gobben; 2015-03-08, 18:33.

    Lämna en kommentar:


  • beachcast
    replied
    Hade tänkt att plocka hem ett Major Craft spö från Rakuten men har inte riktigt koll på frakten och verkar ju kunna skilja en del. Hade tittat på ett 2-delat 6,5 spö så längden borde vara runt 100-105cm. Någon som har koll på fraktkostnad? Vill ju inte betala mer i frakt än själva spöt.

    Tackar för hjälpen!

    Lämna en kommentar:


  • Kipp
    replied
    Ursprungligen postat av Dash Visa inlägg
    Hade 201:an på ett Avid AVC90HF2, men gillade inte riktigt hur dem lirade ihop. Chronarch var inte heller klockrent.

    Måste hitta en rulle till alltså...

    Blir dyrt iår... igen...



    Kommer para ihop 201:an med ett jerkspö med vikter upp till 100g. Känns som den kommer mer till sin rätt med lite tyngre beten.
    Som övriga sagt om bromsvikterna kolla dom, men se även till att göra rent lagren till spolaxeln i aceton eller bromsrengörings spry typ Brakleen och sedan smörja dom med en droppe bra olja t.ex Rocket yellow label eller ZPI olja, även Abus Rocket oil är bra(märker ingen skillnad på Rocket och Yellow om jag ska vara ärlig), jag har två Curado 201E och en Curado 200E dom är i princip samma rulle som din Chronarch 201E och dom kastar långt från 10gr och uppått, nu mer sitter det ZPI lager i mina rullar som gör att jag kan ned ännu lägre i vikt, men med orginal lagren var 10gr långkastande och 7gr funkade okej!!
    Lycka till med rullen dom är riktiga favoriter för mig!!

    Slarvläste och trodde problemen var med Chronarch men det verkar ju vara Calcutta 201D,,, bortse från detta då
    Senast ändrad av Kipp; 2015-03-08, 20:04. Anledning: slarvläste nog lite,,,

    Lämna en kommentar:


  • jlarss
    replied
    Jag har lite goa prylar på väg hem till mig.

    Ett spö från stockholm, ursprung USA.
    En rulle från Japan.
    Samt Hedgehog lager till rullen.

    Spöt hämtar jag ut ikväll, rullen hoppas jag landar hos mig inom ett par veckor.

    Lämna en kommentar:


  • Dash
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Innan du bestämmer dig för det ovanstående , öppna rullen och kolla hur många c-vikter finns det aktiverade. Det gör man enklast på det här sättet. Länk .Det är inte svårt alls och det tar 5 min att genomföra.

    Häls //T
    Drar ett PM imorgon.

    Mvh

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Dash Visa inlägg
    Kommer para ihop 201:an med ett jerkspö med vikter upp till 100g. Känns som den kommer mer till sin rätt med lite tyngre beten.
    Innan du bestämmer dig för det ovanstående , öppna rullen och kolla hur många c-vikter finns det aktiverade. Det gör man enklast på det här sättet. Länk .Det är inte svårt alls och det tar 5 min att genomföra.

    Häls //T

    Lämna en kommentar:


  • Dash
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen
    Jag har kört 201:an på olika spön.....men förra säsongen satt den mest på ett RST/LF Tailchaser Light.....

    Klockrent snipkit för beten mellan 20-60 g....typ 4-6 tums Relaxjigg, Salmo Sliders, 35 g Atom, Westin Jerk etc.....har även till nöds funkat skapligt för borrejiggning med 3-tums Relax och 10-15 g skalle

    Började med rullen på ett 9 fots Shimano Beastmaster 10-40 g tänkt för HÖ-fiske med 20-30 g Vicke....till en början var jag klart besviken på kastlängderna.....tog därefter bort en bromsvikt...sen var den besvikelsen borta

    Nu är jag inne på att låta Rullen ev få en plats på ett St Croix LTB Swimbait och då hantera beten mellan 60-100 g

    /S
    Hade 201:an på ett Avid AVC90HF2, men gillade inte riktigt hur dem lirade ihop. Chronarch var inte heller klockrent.

    Måste hitta en rulle till alltså...

    Blir dyrt iår... igen...

    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Min erfarenhet av 201D är likt Silverbågens.
    Rullen är byggd som en tank och kastar riktigt bra, men framför allt X-ship gjorde att det blev så mkt skönare att ta hem betet och drilla fisk. Min 201D satt på ett 20-70g lättjerkspö [oxå] och syftet var att kasta alla mina "små" jerkbaits och jiggar som jag har i det viktspannet.

    //T
    Kommer para ihop 201:an med ett jerkspö med vikter upp till 100g. Känns som den kommer mer till sin rätt med lite tyngre beten.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 334 svar
266 223 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
15 svar
2 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Fisketrassel  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
882 svar
141 819 visningar
16 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 046 svar
196 162 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Villespinn91  
Arbetar...
X