Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Idag kunde jag inte hålla fingrarna i styr på surfplattan......knappade iväg en beställning på en Stella 2500 FE....bara för att få se om de är så bra som det sägs.....

3700 sw pix från vårt grannland i söder får väl ändå anses som ett hyggligt kap med tanke på vad de har kostat...(och minst när man försöker sälja begagnade Stellor för en lax mer här på FS...)...

Det värsta är att jag är rädd att det blir en 1000 också om den håller vad den lovar....

/S
    Fan vad fläskigt! Jag är så sjukt sugen på en själv, då jag har ett ofiskat haspelspö som bara står och väntar på rulle...
    Men gör som japanerna istället och skaffa en 2500S-spole till befintlig rulle istället för en 1000 så kastar du längre! Skiljer förvisso 35g mellan rullarna, men 205g haspel brukar balansera bra även på små spön.
    Inte för att vara en party crasher, men apropå Stella så finns nu bilder och spec på nya modellen; http://fishing.shimano.co.jp/product/reel/3504 Inte direkt OMG!!! TUSEN GÅNGER GRYMMARE!!! men en trevlig och lite mer organisk design som påminner om Antares...

Kommentera

• Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      Fan vad fläskigt! Jag är så sjukt sugen på en själv, då jag har ett ofiskat haspelspö som bara står och väntar på rulle...
      Men gör som japanerna istället och skaffa en 2500S-spole till befintlig rulle istället för en 1000 så kastar du längre! Skiljer förvisso 35g mellan rullarna, men 205g haspel brukar balansera bra även på små spön.
      Inte för att vara en party crasher, men apropå Stella så finns nu bilder och spec på nya modellen; http://fishing.shimano.co.jp/product/reel/3504 Inte direkt OMG!!! TUSEN GÅNGER GRYMMARE!!! men en trevlig och lite mer organisk design som påminner om Antares...
      Den såg inte dum ut .....designmässigt ett rejält lyft....men lär kosta för mycket för att jag skall känna mig manad....åtminstone än på några år....

Njae....på FE modellen skiljer det 50 g mellan 1000 o 2500 modellerna....och bestämmer jag mig för en till så blir det nog den lilla......föredrar 1000-size vid borrejiggning ....och längderna räcker mer än väl till ändå...

Men först måste 2500-rullen bevisa sig.....har redan ett gäng 1000-size Shimanos som kostat mellan 1/10-1/4 av vad Stellan gick på vid rea som jag är riktigt nöjd med....så det skall till något riktigt extra innan jag lättar på lädret....

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Så var man stolt Ryoga-ägare då. Tack Barnmorskan och MFEGFT!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
          Så var man stolt Ryoga-ägare då. Tack Barnmorskan och MFEGFT!

Så jäkla snyggt! Grattis! Den sitter på ett grymt spö också ;-)

Kommentera

Så var man stolt Ryoga-ägare då. Tack Barnmorskan och MFEGFT!

Tack själv! Den där blev ju brutalt!
            Matchar ju spöt perfekt med veven. En alufärgad retainer-ring och alufärgade vevknopplock så blir jag fan avundsjuk!

Kommentera

• Med andra ord så hitta den verkligen ett bättre "hem".
              Jag vill också ge en sådan ett bättre hem

Kommentera

• Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                Tack själv! Den där blev ju brutalt!
                Matchar ju spöt perfekt med veven. En alufärgad retainer-ring och alufärgade vevknopplock så blir jag fan avundsjuk!
                Det är ju lite tid kvar tills isen smälter... Var hittar man det?

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	537,0 KB
ID:	1771594.....även här har det öppnats paket idag....

....en sak är säker.....bättre kvalitet på rullen än på bilden...

/S
                  Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-23, 21:01.
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Det är ju lite tid kvar tills isen smälter... Var hittar man det?
                    Vill du ha delar "dirt cheap" finns http://www.semperfi-tackle.com/ Webshopen har varit nere länge, men jag mailade med honom igår och den kommer upp till början av februari. Där kommer du nog hitta det mesta när den väl är uppe, mycket småplock till handtag... Annars går det ju att slipa bort färgen på vilken som helst. Att ta hem en retainer ring för ryoga från plat går nog max på 7-8 USD ink allt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                      [ATTACH=CONFIG]63528[/ATTACH].....även här har det öppnats paket idag....

....en sak är säker.....bättre kvalitet på rullen än på bilden...

/S
                      Grattis! Men glöm inte att vända kvarnen när du spolar på linan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 701 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04