Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur är grejer från aliexpress? Menar det här
    htmlhttp://www.aliexpress.com/item/RAPALA-SKITTER-POP-FIRETIGER-FT-BALSA-SURFACE-POPPER-EXCELLENT-LURE-6-5cm-13g/1402008380.html tex. Så sjukt billigt, men hur mycket på sidan är äkta märken?

Kommentera

• Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Hur är grejer från aliexpress? Menar det här
      htmlhttp://www.aliexpress.com/item/RAPALA-SKITTER-POP-FIRETIGER-FT-BALSA-SURFACE-POPPER-EXCELLENT-LURE-6-5cm-13g/1402008380.html tex. Så sjukt billigt, men hur mycket på sidan är äkta märken?
      Det finns en tråd om prylar från aliexpress här: http://www.fiskesnack.com/forum/show...-Kinaskit-quot

Mitt intryck av köpen därifrån är att det varit prisen snarare än produkterna som varit bra. Att en produkt är av ett "äkta märke" handlar ju om att ett företag står bakom en produkt snarare än var de produceras eller säljs. Jag tror säkert att en hel del produkter som säljs där är lika bra eller dåliga som "märkesgrejer".

Kommentera

• Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
        Jag har också använt samurai braid. Grym lina och K anon om man gillar mjukare varianten! Jag hade dessvärre otur med en spole som var måndagsexemplar och fick knäppa linbrott varje tur. Du kan få den om du vill testa
        Kanske får lite fel uppfattning om jag testar en med inbyggda linbrott ;-)

Kommentera

• Delarna till sommarens snipjakt deluxe börjar trilla in... Bara rullen kvar nu!

Kommentera

• Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
            Jag har också använt samurai braid. Grym lina och K anon om man gillar mjukare varianten! Jag hade dessvärre otur med en spole som var måndagsexemplar och fick knäppa linbrott varje tur. Du kan få den om du vill testa
            Är nog snarare enqvist som haft flyt med sin spole Kastar som f-n, men har flera fiskepolare som skulle associera "knäppa linbrott" med just den linan

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	931,7 KB
ID:	1771590
              Fick ett litet paket från Rocket reel. TG spole och lager. Nu ska det bli snurr på CTn!

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                [ATTACH=CONFIG]63500[/ATTACH]
                Fick ett litet paket från Rocket reel. TG spole och lager. Nu ska det bli snurr på CTn!
                That posh Eton style...

Kommentera

• Bilden blev visst lite sned. Ni får ta några whisky först så blir det nog rakt..

Kommentera

• Idag, äntligen, så kom mitt ersättningsspö. Säljaren har varit mycket tillmötesgående och hjälpsam, dock med lite språksvårigheter då det känns som om han ibland skriver mailen med hjälp av google translate. Att det tog så lång tid skyller jag på att det har varit jul och nyårshelger både här och i Japan och jag har egentligen inte tagit tag i detta för än efter nyår.

Det nya spöet låg mycket bättre packat än de första. Det första paketet var begränsat av att en rulle också var nedpackat, men i mina ögon så skulle det ändå ha kunnat packats bättre.

Spöt och rullen känns grymma tillsammans och jag längtar verkligen till våren nu så jag kan ut och testa grejorna på lite gädda.

Jag köpte från ProshopKs på Rakuten och kan rekommendera dem!

/Ville

Ursprungligen postat av leg_lock Visa inlägg
                    då var denna julen förstörd.....

Idag kom mitt JDM-set hem till mig. Men oturen har varit framme och spötoppen är knäckt! nu blir det till att kontakta säljaren och se om de har något förslag eller om försändelsen var försäkrad. Annars så får jag väl laga spöt och ha det lite kortare.

Jag sökte ett set för att komplettera luckan jag har mellan lätt haspel (<20gram) och gäddspinn (>50 gram). Med setet kommer jag mest fiska gädda och abborre samt jigga gös. Kanske vid något enstaka tillfälle kasta lite efter havsöring från land.

I början var jag ute efter en Ryoga, men efter att ha startat ett litet infekterat gräl här i tråden så satt jag mig ner och scannade markanden och började speca vad jag ville ha av min rulle. Jag kom fram till:
                    - Vänstervevad
                    - En jävla massa kullager
                    - Magnetisk broms, gärna Magforce-Z (jag gillar skarpt hur min Luna kastar)
                    - Lång vev
                    - Saltvattenbeständig
                    - Lättad och grund spole
                    - Hög utväxling
                    - Låg vikt

Och för spöt:
                    - 2-delat
                    - kastvikt max 2oz
                    - >7'
                    - Låg vikt

Så efter en förstudie som kan mätas i arbetsveckor har jag äntligen bestämt mig och idag kom paketet....

En Daiwa Zillion PE-SP 7.9L som har matchats med ett Major Craft Volkey Over Seven VKC-762H

Allt känns riktigt skönt, men smolket i glädjebägaren är just att toppen är av

Zillionen kommer laddas med S8S 0,18mm

Kommentera

• Idag kunde jag inte hålla fingrarna i styr på surfplattan......knappade iväg en beställning på en Stella 2500 FE....bara för att få se om de är så bra som det sägs.....

3700 sw pix från vårt grannland i söder får väl ändå anses som ett hyggligt kap med tanke på vad de har kostat...(och inte minst när man försöker sälja begagnade Stellor för en lax mer här på FS...)...

Det värsta är att jag är rädd att det blir en 1000 också om den håller vad den lovar....

/S
                      Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-22, 00:55.
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 731 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04