Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Till abborre föredrar jag nylon alla gånger. Ska testa yozuri hybrid i år. Läst väldigt gott om den. Men det återstår att se hur väl den funkar.
Lämna en kommentar:
-
Ett koppel givande svar direkt, ni är grymma!!
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggPå dom punkterna är vi helt eniga men jag tvivlar på att alla andra håller med
Har som sagt ingen praktisk erfarenhet men när man tänker på det så borde nylon vara ett mycket bra val till abborrspinn!?
Funkar valfritt brand? Dimension? Berkley Trilene sensation finns ju "överallt" tex (och dom gör ju bra FC hur som).
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggJag skulle inte rekommendera en T3 till en person som inte testat konceptet. Det är lite av ett älska eller hata-koncept.
Vissa tycker att det är det bästa som hänt någonsin medans andra undrar vad det är för överprisat skit dom köpt. Det går minst 4,5 älskar på varje hatar vad jag sett dock!
Jag tyckte den var snygg (lila highlights precis som spöt ) annorlunda och eftersom jag bara kört haspel innan så är jag inte insnöad på hur en baitcaster "ska" kännas.
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggOm jag var du skulle jag slanta upp några extra hundringar för en Alphas SV. En klassiker som fått nytt liv och smiskar rätt många i prisklassen.
En annan allmän fråga när det handlar om små multirullar som dessa så borde alltid en så hög utväxling som möjligt vara att föredra eller? Jag tänker att det blir ett j*vla vevande annars med liten spole!?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av danaxe Visa inläggTack tony!
...
Vad skulle ditt val av lina till scorpionen (eller vilken det nu blir) vara om du vore mig?
I usa kör många nylon på sina baitcasters medans här är det nästan uteslutande flätlina som gäller.
//T
PS: Kul att "surgumman" är tillbaks!
Lämna en kommentar:
-
Shimano Scorpion 1001 XT kan du få med gratis frakt från japantackle om du frågar snällt..
Jag hoppade av i sista sekund då jag känner suget efter en Aldebaran är högre när snart skatteåterbäringen kommer och dollarn håller på att gå ner lite och förhoppningsvis blir tillräckligt låg fram till sommaren.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av danaxe Visa inläggHej
Har lurkat ett bra tag och läst denna tråd mfl flera gånger om...
Nu när det gäller mig själv så tänkte jag ändå be er om tips och råd (känns som att det räcker att fråga i denna tråd mot att skapa en ny tråd).
Har tänkt att köpa mig ett St Croix mojo bass jig & worm spö och söker efter trevlig lätthanterlig multi att para ihop detta spö med.
Jag fiskar efter stor abborre och rör mig i betesväg aldrig under 10g och aldrig över ~25g.
Några jag har tittat på är:
Shimano scorpion 1001 XT
Daiwa T3 mx
Är det "overkill" att importera en japsrulle som dessa två ovan för detta?
På hemmaplan finns tex Curado 201 I...
Det är som ni kanske märker min första multi förutom vertikalrullen som det inte kastas med.
Andra förslag? Kommer gärna under 2000kr och köper hellre nytt än begagnat
// Daniel
Jag skulle inte rekommendera en T3 till en person som inte testat konceptet. Det är lite av ett älska eller hata-koncept. Däremot är scorpion 1001xt en bra arbetshäst, utan att glänsa i dagens konkurrens. Det har hänt en del sedan den lanserades och både shimano och daiwa har konkurrenter som ger lite mer premiumkänsla för inte så många pengar till.
Om jag var du skulle jag slanta upp några extra hundringar för en Alphas SV. En klassiker som fått nytt liv och smiskar rätt många i prisklassen.
Lämna en kommentar:
-
Viss svikt är väl inte något negativt vid abborrfiske och att känna småpill är väl inte nödvändigt då det enligt min ringa erfarenhet mest handlar om mindre exemplar då!?
Lämna en kommentar:
-
Tack tony!
Rent estetiskt är den läcker och, beroende på eventuell "yttre inblandning", även billigast av dom alternativ jag hittills tittat på.
Vad skulle ditt val av lina till scorpionen (eller vilken det nu blir) vara om du vore mig?
I usa kör många nylon på sina baitcasters medans här är det nästan uteslutande flätlina som gäller.
Viss svikt är väl inte något negativt vid abborrfiske och att känna småpill är väl inte nödvändigt då det enligt min ringa erfarenhet mest handlar om mindre exemplar då!?
Lämna en kommentar:
-
Både curado och T3 hanterar 10 till 25g beten helt ok.
Mitt val rakt ur kartongen skulle bli Shimano scorpion 1001 XT som kastar ner till 5g utan problem.
//T
Lämna en kommentar:
-
Hej
Har lurkat ett bra tag och läst denna tråd mfl flera gånger om...
Nu när det gäller mig själv så tänkte jag ändå be er om tips och råd (känns som att det räcker att fråga i denna tråd mot att skapa en ny tråd).
Har tänkt att köpa mig ett St Croix mojo bass jig & worm spö och söker efter trevlig lätthanterlig multi att para ihop detta spö med.
Jag fiskar efter stor abborre och rör mig i betesväg aldrig under 10g och aldrig över ~25g.
Några jag har tittat på är:
Shimano scorpion 1001 XT
Daiwa T3 mx
Är det "overkill" att importera en japsrulle som dessa två ovan för detta?
På hemmaplan finns tex Curado 201 I...
Det är som ni kanske märker min första multi förutom vertikalrullen som det inte kastas med.
Andra förslag? Kommer gärna under 2000kr och köper hellre nytt än begagnat
// Daniel
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 743 visningar
0 gillar