Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg
    Kan ju fiska riktat efter monsterpredatorer som Sarv, id o färna! Alla tre arter fiskas efter med små vobblers på under 5 gram i polen.
    Varför inte!?

Jag har visserligen ett par bäckar med öring i närheten. Går ju börja med lite "Silver Creek"-fiske a la Japan men visst vore det ännu fräckare att fiska vitfisk med sina ultralätta multiprylar.
    Kanske ännu ett projekt till 2016...

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg
    Kan ju fiska riktat efter monsterpredatorer som Sarv, id o färna! Alla tre arter fiskas efter med små vobblers på under 5 gram i polen.
    Kör man C&R och har ett hyfsat akvarium så...

Lämna en kommentar:

• Big_Sal
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Jag har fastnat så illa i customträsket att jag nästan helt slutat kika på spön från både öst och väst.
    Är dock också väldigt nyfiken på om det kommer något riktigt spännande till våren.
    Särskilt intresserad av rena BFS-modeller från USA.
    Har lagt märke till den relativt nya modellen av Troutin Marquis från ABU i Japan. Där finns en modell som är 4'8", kastar 1.5-4.5 gram och väger 73 gram. Priset är blygsamma 21 000jpy. Jänkarna pratar ganska mycket BFS men jag tycker att utbudet därborta är lite dåligt.
    Hade varit väldigt spännande att testa något liknande spö tillsammans med ett kul rullbygge.

KTF D27-spole på dryga 5 gram med tunn fluorocarbon och kasta 2-grammare?
    Ja, det har man ju en hel del användning för här i Svedalas södra inland!

Lämna en kommentar:

• Leon
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Jag har fastnat så illa i customträsket att jag nästan helt slutat kika på spön från både öst och väst.
    Är dock också väldigt nyfiken på om det kommer något riktigt spännande till våren.
    Har lagt märke till den relativt nya modellen av Troutin Marquis från ABU i Japan. Där finns en modell som är 4'8", kastar 1.5-4.5 gram och väger 73 gram. Priset är blygsamma 21 000jpy. Jänkarna pratar ganska mycket BFS men jag tycker att utbudet därborta är lite dåligt.
    Hade varit väldigt spännande att testa något liknande spö tillsammans med ett kul rullbygge.

Custom byggen blir alltid bättre, dock intressant å se va de stora lyckas pumpa ut och till vilket pris

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
    Någon som har koll på kommande spön från våra vänner i öst eller andra sidan Atlanten?

Lämna en kommentar:

• Leon
    replied
    Någon som har koll på kommande spön från våra vänner i öst eller andra sidan Atlanten?

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Fick en länk av en vän på Tatula 100 Tacklewarehouse & ju mer jag läser om då så verkar det vara mkt rulle för pengarna
    Ja, nu när Tatula och Zillion TWS i stort sett flutit ihop till samma rulle finns det ingen större idé att betala några stora pengar för en rulle byggd på den plattformen.
    Jag tror en Tatula för dryga hundringen kan vara ett riktigt sunt köp faktiskt.

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Fick en länk av en vän på Tatula 100 Tacklewarehouse & ju mer jag läser om då så verkar det vara mkt rulle för pengarna .

I found the perfect baitcast reel to match my stealth steelhead Lamiglas SI fishing rod. Here's a hands on review of the Daiwa Tatula Tactical 100xsl baitcas...

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Skämt åsido ger r+ den där känslan (om någon mins den) iaf jag hade när jag började med multirulle. Varje kast inleds med en pulsstegring och först när man börjar veva kan man dra en lättnadens suck. Spolen i sig är nervös. Men framför allt gör den även en semirutinerad fiskare nervös. Dålig kombo.
    Då ska ändå R+ vara lugnare jämfört med Type-R!
    Två av många intressanta japanska rullmodeller som det är svårt att förstå i vilket syfte de designades och sedermera såldes...
    Senast ändrad av JontaK; 2015-12-18, 04:08.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    [QUOTE=JontaK;

Det är bara ladda upp beteslådan och njuta av kastlängderna!

Går den inte kontrollera alls, inte ens vid smekningar till kast med magneten i botten?
    Enormt intressant rulle just bara på grund av den där "oanvändarvänligheten".[/QUOTE]

Ska bara komma på någon sorts beteshake som fästes i spötoppen så jag slipper spola på lina! Skämt åsido ger r+ den där känslan (om någon mins den) iaf jag hade när jag började med multirulle. Varje kast inleds med en pulsstegring och först när man börjar veva kan man dra en lättnadens suck. Spolen i sig är nervös. Men framför allt gör den även en semirutinerad fiskare nervös. Dålig kombo.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04