Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av Danne88a Visa inlägg
    Tjena! Jag har suttit och kollat på antingen en Shimano Aldebaran eller en Shimano Metanium. Kollade tullpriser från USA, och det drog ju iväg i pengar så in åt helsike.. Någon som har koll på Japantackle? Folk som beställt där ifrån och lyckats slippa tullavgifter? Som jag förstått är den sidan rätt känd och många som skeppar över där ifrån. Tack på förhand!
    Vid beställningar utanför EU ska du alltid räkna med att betala tull och moms på totalen av varuvärdet och fraktpris, om det överstiger fribeloppet som jag har för mig ligger på 300 SEK. Det är ca 27-28% påslag. Ibland hinner försändelsen inte förtullas vid ankomst till Sverige och då kan man "slippa" betala.

Du kan be säljaren skriva ner värdet på paketet för att få en lägre tull/momsberäkning. Detta är inte helt ok, så alla handlare går inte med på detta. Gör man det ska man också vara medveten om att skulle paketet skadas eller försvinna så blir du bara ersatt för det angivna värdet.

Det bästa är att räkna med tull och moms, och allt annat är en trevlig överraskning

Lämna en kommentar:

• Danne88a
    replied
    Tjena! Jag har suttit och kollat på antingen en Shimano Aldebaran eller en Shimano Metanium. Kollade tullpriser från USA, och det drog ju iväg i pengar så in åt helsike.. Någon som har koll på Japantackle? Folk som beställt där ifrån och lyckats slippa tullavgifter? Som jag förstått är den sidan rätt känd och många som skeppar över där ifrån. Tack på förhand!

Lämna en kommentar:

• Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
    Nån som sett dessa redan?

Shimano Curado 70I

Och nya Shimano Caenan

Curado 70I har jag sett bilder och filmer på, och läst gott om från de som fingrat på den. Ser riktigt intressant ut för borrefisket, bra storlek. Caenan är en enklare rulle och känns inte alls lika intressant kan jag tycka.

Lämna en kommentar:

• trigger
    replied
    Nån som sett dessa redan?

Shimano Curado 70I

Och nya Shimano Caenan

Lämna en kommentar:

• Monkey
    replied
    Ja från staterna handlade jag från departureoutdoors på ebay ett gäng swimbaits och seguar linan tror att dem mjuka gick på runt 100kr stycket någon lite mindre de hårda mer...

Savage gear betena är inköpta på sportfiskeutrustningonline och happy angler när jag pris jagade lite för runt en hunka +-20kr stycket om jag inte missminner mig.

Sedan har det blivit mycket från japan men oftast från småsäljare på ebay och dem beten har kostat kanske 12dollar för den lilla megabass jiggen upp till många dollar för de mer ovanliga hårda ledade swimbaitsen.

/Apan

Lämna en kommentar:

• Mikael S
    replied
    Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Suttit och klickat hem lite swimbaits till årets fiske. Hälften har landat hemma i Hallsberg idag.... Tog även hem en spole Seaguar smackdown som folk rekommenderar flitigt här på forumet i 50lb för gäddfisket.

[ATTACH=CONFIG]84751[/ATTACH]
    vad fick du ge för swimbaitsen? å vart

Lämna en kommentar:

• Monkey
    replied
    Jupp förstora upp kortet så ser du konstruktionen.
    Senast ändrad av Monkey; 2016-02-20, 13:31.

Lämna en kommentar:

• Snöhäst
    replied
    Den med "lös" stjärtfena ser unik ut, äre gångjärn i röva på den också innan fenan?

Lämna en kommentar:

• Monkey
    replied
    Impört

Då kylan råder så får man leta runt på internet för att lindra fiske abstinensen lite och då hittar man alltid intressanta saker.

Då det blev ett nytt swimbaitspö så blev bl.a ett gäng hårda swimbaits att testa för att se vad jag gillar och för att jämföra med de som finns i våra hyllor här hemma och se varför vissa är så mkt dyrare.

Click image for larger version

Name:	ayuroid.jpg
Views:	1
Size:	508,4 KB
ID:	1780910
    Imakatsu AyuRoid

Name:	depsslideswimmer.jpg
Size:	457,2 KB
ID:	1780911
    Deps Slide Swimmer 175

Name:	duorealis.jpg
Size:	504,1 KB
ID:	1780912
    Duo Realis Onimasu

Name:	gancraft.jpg
Size:	510,7 KB
ID:	1780913
    Gan Craft Jointed Claw

Name:	itoitjack.jpg
Size:	439,1 KB
ID:	1780914
    Fish Arrow It-Jack men en Megabass/Itö Engineering

Name:	jackallgantarel.jpg
Size:	542,5 KB
ID:	1780915
    Jackall Bros Gantarel

Name:	luckubluegill.jpg
Size:	555,7 KB
ID:	1780916
    Lucky Craft Real Bluegill

Name:	megabass.jpg
Size:	514,2 KB
ID:	1780917
    Megabass i-Slide

Name:	swaver.jpg
Size:	549,2 KB
ID:	1780918
    River 2 Sea Swaver

Då min Japanska är obefintlig så får dock inte ut speciellt mycket av förpackningarna men mer tid att testa i vatten nu till våren blir det. Dem mjuka paketen var lättare att förstå då dem var på engelska.

/Apan
    Senast ändrad av Monkey; 2016-02-20, 14:25.

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Monkey, släng gärna upp en liten recension på dobynspinnen när du testat!

Jag har själv haft ett par olika Champion Xtreme samt Champion i lätta klassningar. Riktigt trevliga spön till både abborre och lättare gäddfiske.

Hade bland annat ett 7' -1oz Champion Xtreme som jag saknar rejält. Efter att ha fastnat i customträsket kan jag, med visst vemod, konstatera att det inte bli några fler Dobyns för mig den närmsta tiden men otroligt kompetenta spön är det!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 701 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04