Ursprungligen postat av barnmorskan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inläggVad fick du ge för den därifrån.? Kunde inte hålla mig och köpte en själv för en månad sen nämligen och blev nyfiken på prisskillnaden.
Jag tror bestämt att vem som helst av oss kan lägga $$$ USD för en fiskrulle , utan att man behöver äta gröt resten av året.
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-11-21, 23:43.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggPriset är inte viktigt, det viktigaste är att man har en fiskerulle man är nöjd med, sen hur kostnadseffektivt köpet är , det ska man inte diskutera här.
Jag tror bestämt att vem som helst av oss kan lägga $$$ USD för en fiskrulle , utan att man behöver äta gröt resten av året.
//T
Men är ju ändå nyfiken på vad dom går att få tag på från Japanland.
Lär väl inte vara en hemlighet direkt får jag hoppas :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inläggDu behöver inte oroa dig, jag maler på mer än jag orkar och kostnadseffektiv är det sista kocken är. Köpa först och tänka sen är min lite enkla livsmelodi. :-).
Men är ju ändå nyfiken på vad dom går att få tag på från Japanland.
Lär väl inte vara en hemlighet direkt får jag hoppas :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
Är det bara happy angler som säljer dessa i norden i vanliga fall?
Själv köper jag dock hellre två spön från Japan för ungefär samma pris som ett ifrån Tyskland och låter det utgöra garantin. Hoppas få hem tre spön i mitten på nästa vecka, nu när en del butiker på Rakuten haft gratis frakt. Haft tur med alla spön hittills!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggSå vitt jag vet och fler blir det nog inte. I Finland fanns en Daiwadistributör som tog hem japanmodellerna och inte bara de utvattnade USA-/europamodeller vi får hålla tillgodo med. Har glömt vad dom hette men tror dom har kursat eller upphört. Därför finns en hel del spännande japanmodeller på finska sidor som Alphas, Z2020 och Ryoga. Vore kul om någon vågade här hemma. I Tyskland finns en hel del JDM högre grundpris men då kan man trösta sig med EU-garanti och billigare returfrakt.
Själv köper jag dock hellre två spön från Japan för ungefär samma pris som ett ifrån Tyskland och låter det utgöra garantin. Hoppas få hem tre spön i mitten på nästa vecka, nu när en del butiker på Rakuten haft gratis frakt. Haft tur med alla spön hittills!
Skönt med lite kött på benen. Men visst är plutonen och ryoga identiska? Alltså ryoga 2020 och pluton 2000 är väl samma rulle? Bara att plutonen är för europamarknaden.?
Ja spön blir ju oftast så billigt att huvudvärken över garantin försvinner, håller helt med.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inläggOk.
Skönt med lite kött på benen. Men visst är plutonen och ryoga identiska? Alltså ryoga 2020 och pluton 2000 är väl samma rulle? Bara att plutonen är för europamarknaden.?
Ja spön blir ju oftast så billigt att huvudvärken över garantin försvinner, håller helt med.
Kommentera
-
Här postar jag lite bilder på min nya rulle oxå kallad "The black beast" eller "Aix sense"
Jag förstår nu varför den är så hyllad på andra sidan av Atlanten: fullpackad med den senaste tekniken, iDC+, X-Ship, stilren design med fantastiska kastegenskaper och ja, x-ship gör sitt, vilken känsla. Rullen har allt jag vill ha, ok , den har ingen t-wing ( även om linspridaren är konformad) och den är inte rund, men vet ni vad, den har tom klickljud! Det blir intressant att se vad den klarar.
Nu väntar jag bara på mitt nya borre/snipspöt!
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-11-22, 21:35.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 728 visningar
0 gillar